וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק "ברית המועצות" עובר לאישור; סעיף "סתימת פיות" נשאר

11.10.2015 / 15:42

איחוד מועצת הכבלים והלווין והרשות השנייה עבר את אישור ועדת השרים לעייני חקיקה. כמעט כל הגורמים מברכים על המהלך המתבקש, אולם מזהירים מכך שהרשות החדשה תהיה כפופה למשרד התקשורת ולשר העומד בראשה. ועדת השרים לא אישרה את ביטול חוק "סתימת הפיות" בשידור הציבורי

ראש הממשלה בנימין נתניהו, 8 באוקטובר 2015. רויטרס
מי יהיה היו"ר? בנימין נתניהו/רויטרס

החוק לאיחוד גופי הרגולציה על שוק השידורים, יעבור לקריאה שנייה ולשלישית בכנסת, לאחר שעבר היום (ראשון) את אישור ועדת השרים לענייני חקיקה.

את החוק, המכונה "ברית המועצות", יזם שר התקשורת לשעבר גלעד ארדן ולפני כשנתיים עבר החוק בקריאה ראשונה. ביולי האחרון, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה לא אישר לכלול את איחוד הרגולציה בחוק ההסדרים, הוחלט להחזירו לאישור הכנסת - כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה.

על פי החוק, תאוחד הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו המפקחת על ערוצים 2 ו-10 ושידורי הרדיו האזורי ומועצת הכבלים והלווין, המפקחת על הערוצים ב-HOT ו-YES.

התוכנית לאיחוד נמצאת בדיונים כבר יותר מעשור, ומרבית הגורמים בשוק התקשורת מודעים לנחיצותה. רשות אחת מאוחדת תוכל להביא להסדרה בפיקוח, למנוע כפילויות ולגבש כללים אחידים לגופי השידור. כמו כן, תוכל הרשות להסדיר את סוגיות הפיקוח לשידורים באמצעות האינטרנט, שכיום אינם נתונים לפיקוח.

החשש: השליטה בשוק השידורים תעבור לשליטתו המלאה של נתניהו

"בהחלטה הנוכחית הממשלה מסיגה את הרגולציה לאחור ומחזירה לעצמה את השליטה בשוק התקשורת המסחרית. זאת התפתחות חמורה מאד, שמבשרת רעות לחופש הדיבור"

אולם מנגד נשמעת דאגה ואף התנגדות לחוק, מחשש שהשליטה בשוק השידורים תעבור לשליטתו המלאה של ראש הממשלה ושר התקשורת נתניהו. על פי החוק, הרשות המאוחדת תהיה פנים ממשלתית ותהיה כפופה למשרד התקשורת ובכך הרשות השנייה תאבד את מעמדה כגוף סטוטורי, שכיום ממומן מדמי הזיכיון של הגופים המשדרים. בינתיים, מתברר, איש לא פנה אל הרשות השנייה ואל מועצת הכבלים והלווין שהעומדים בראשה ניזונים מהפרסומים בתקשורת ולא ברור מי יעמוד בראש הגוף המאוחד. יחד עם זאת, היו"ר של הרשות המאוחדת לא יפעל לבד ולגוף החדש ימונו נציגי ציבור ונציגי ממשלה.

בתגובה מסר לוואלה ברנז'ה ח"כ ד"ר נחמן שי: "אני בעד איחוד המועצות על מנת להגיע להאחדה ברגולציה, אבל הגוף הזה צריך להיות חוץ ממשלתי ולא פנים ממשלתי. בהחלטה הנוכחית הממשלה מסיגה את הרגולציה לאחור ומחזירה לעצמה את השליטה בשוק התקשורת המסחרית. זאת התפתחות חמורה מאד, שמבשרת רעות לחופש הדיבור ולמיגון הידיעות הנדרש מכלי תקשורת במשטר דמוקרטי".

ח"כ איתן כבל אמר לוואלה ברנז'ה: "ההצעה להקמת 'ברית המועצות' במקורה באה ממקום נכון שמטרתו אסדרת הפיקוח בעולם התקשורת. הפרטים, השאלות והבעיות העולות מן החוק ידונו בהרחבה והעמקה בוועדת האמונה על כך על פי דין, ועדת הכלכלה".

חוק "סתימת הפיות" נשאר

בהמשך הישיבה העלה נתניהו לאישור את ביטול הסעיף שאוסר על עיתונאי רשות השידור להביע את דעתם, במסגרת חוק תאגיד השידור הישראלי שעבר בחודש שעבר.

הסעיף מעורר המחלוקת הביא להתפטרותו של אופיר אקוניס מתפקיד השר האחראי על רשות השידור, בטענה שלא קיבל גיבוי מנתניהו ומלשכת ראש הממשלה. היום, כשהובא הסעיף לוועדת השרים, מרביתם תמכו בכך שהסעיף הבעייתי יישאר בחוק. בין השרים שהתנגדו לביטול היו אורי אריאל ואיילת שקד מ"הבית היהודי". אקוניס עצמו נמנע מהצבעה בנושא.

בעקבות הדברים יאלץ נתניהו להביא את ביטול הסעיף לאישור ועדת השרים גם בשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully