וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי יהושע תובע מחדשות 10 שני מיליון שקלים

19.10.2015 / 11:26

בעקבות פרשת קלטות מירי רגב והטענה כי לפרסומאי הועבר קמפיין בהיקף של 2.5 מיליון שקלים בעקבות היכרות מוקדמת עם השרה, תובע יהושע את חברת החדשות, המנכ"ל ואת הכתב בטענה כי הדברים שנטענו נגדו משוללי יסוד וכי נגרם לו נזק של מיליוני שקלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא היה קשר בלתי אמצעי עם השרה. רמי יהושע/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפרסמואי רמי יהושע תובע מחדשות 10, נענע10, מנכ"ל חברת החדשות גולן יוכפז והכתב ספי עובדיה שני מיליון שקלים על לשון הרע והוצאת דיבה בעקבות פרסום "פרשת רגב" וקמפיין "לא לדאוגוסט".

כתב התביעה הוגש הבוקר (שני) לבית משפט השלום בתל אביב, בעקבות פרסום כתבתו של עובדיה במהדורת חדשות 10, שבמרכזה הושמעו הקלטות של שרת התרבות מירי רגב, עם יועציה ונטען כי ומשרד יהושע TBWA זכה בקמפיין "לא לדאוגוסט" בהיקף של 2.5 מיליון שקלים ללא מרכז בעקבות הכירות מוקדמת עם השרה.

בכתב התביעה שהוגש על ידי עו"ד צבי בר נתן ועו"ד מאיה נוסבאום-רפפורט ממשרד גולדפרב, זליגמן ושות' נטען כי "משרד הפרסום או יהושע, לא היו מעורבים מלכתחילה בשאלת הצורך במכרז ובוודאי שלא היה מעורבים, בשום צורה ואופן, בשיחות המוקלטות נשוא התחקיר ואף לא ידעו עליהם, שכן כל מעורבות משרד הפרסום בקמפיין, נבעה מעצם היותו משרד הפרסום של הטוטו (ובניגוד לנטען, לא הועבר אליו במישרין כל סכום ממשרד התרבות)".

"אף על פי כן, באצטלה של 'תחקיר' עיתונאי אובייקטיבי והוגן, גררה חשיפת ההקלטות, שורת דיווחים פוגעניים, רצופים בעובדות שגויות (בעליל), המייחסת למשרד הפרסום וליהושע פעילות, מעשה ומחדל בלתי לגיטימיים ומציגה אותם לציבור באור שלילי", כך מצוין בהמשך כתב התביעה, שבה מוכחש כי ליהושע "קשר בלתי אמצעי" עם השרה רגב שבעקבותיו זכה במכרז.

בעקבות הידיעה נאלץ דה מרקר להתנצל

לכתב התביעה צורף סקר שנערך על ידי מכון רושניק, באמצעות ראיונות מדגמיים שנערכו בקרב מנהלי שיווק ומותג, וממנו עולה כי 34% סבורים כי המכרז והקמפיין היה "תפור", 43% מאמינים שלפרסומאי היה קשר עם השרה ו-25% חושבים שישנו פער בעייתי בין התקציב שהושקע במדיה לבין הכסף שהועבר למשרד הפרסום.

לכתב התביעה צורף גם פילוח ושל כמות דקות השידור, ידיעות המעקב והיקף הפרסום השלילי נגדו – כפי שנמדד על ידי חברת "יפעת". בעקבות פרסומים אלו, כך טוען יהשוע נגרם לו נזק של יותר מ-10 מיליון שקלים.

בעניין הפער התקציבי מצוין בכתב התביעה כי בעיתון דה מרקר נטען כי ישנו פער של 1.1 מיליון שקלים בתקציב, ובעקבות הידיעה נאלץ העיתון להתנצל, אולם בכתב התביעה נטען כי הדברים פורסמו גם בכתבת מעקב במהדורת חדשות 10, אולם לא התייחס לתיקון.

רמי יהושע מסר לאחר הגשת כתב התביעה: "לא בלב קל ולא בכל יום מגיש משרד פרסום תביעת דיבה נגד כלי תקשורת מוביל בישראל. זהו אכן מהלך חריג והוא נעשה רק כצעד אחרון לאחר שכל הניסיונות מול ערוץ 10, להביא בפני הצופים את האמת ולבטל את הדיבה החמורה שלא דרך בית המשפט- העלו חרס".

מחדשות 10 נמסר בתגובה: "קיבלנו לידינו את התביעה. את דברנו נאמר בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully