וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטל סעיף "סתימת הפיות" ברשות השידור

19.10.2015 / 12:41

סאגת הסעיף מעורר המחלוקת ששולב בחוק תאגיד השידור הישראלי הגיעה לסיומה בוועדת השרים, לא לפני שהשר אופיר אקוניס ויתר על תיק רשות השידור ושני דיונים בוועדת השרים לחקיקה. כעת יעבור הביטול לאישור הכנסת

רוה"מ בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, אוקטובר 2015. עמית שאבי, פול צלמים
הצליח בפעם השנייה. בנימין נתניהו/פול צלמים, עמית שאבי

ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו הצליח בסופו של דבר לבטל את הסעיף מעורר המחלוקת, המכונה "סתימת הפיות", במסגרת חוק תאגיד השידור הישראלי החדש.

בשבוע שעבר הובא הנושא לדיון בוועדת השרים לחקיקה, אולם בעקבות התנגדותם של השרים אורי אריאל ואיילת שקד לא בוטל הסעיף. היום (שני) שוב הובא הסעיף לדיון בוועדת השרים והפעם התקבלה עמדת משרד התקשורת והעומד בראשו. לאחר אישור ועדת השרים יובא הסעיף להצבעה בכנסת, שצפויה לתמוך בביטול.

סעיף "סתימת הפיות" אושר במסגרת חוק התאגיד השידור הישראלי, נכנס כהסתייגות של ח"כ ישראל אייכלר לפני שאושר בכנסת, וזכה לתמיכתו של השר לשעבר במשרד התקשורת אופיר אקוניס. אולם בעקבות המחלוקת שתעוררה, משרד התקשורת ורה"מ התנערו מהסעיף שאוסר על עיתונאי רשות השידור להביע דעה. בסופו של דבר המחלוקת הביאה להחלטתו של אקוניס להתפטר מתפקיד השר האחראי על רשות השידור והרשות השנייה. אקוניס עצמו, יש לציין, לא נכח היום בדיון.

בעקבות ביטול הסעיף, מסר ח"כ יוסי יונה מהמחנה הציוני: "אני שמח שעלה בידי נתניהו לעמוד בפני הלחץ של שריו והביא לביטולו של סעיף ההשתקה בחוק שירות השידור, סעיף אנטי דמוקרטי שמלכתחילה לא היה צריך לבוא לעולם. יש לצפות שהחוק ישקף את יחסה של הממשלה לרפורמה שקורמת עור וגידים בשידור הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully