וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: הרשות השנייה לא תעניק חסות לכנס אילת

20.10.2015 / 12:46

פרסום ראשון: במסגרת תקציב 2015 הרשות השנייה לא תעניק חסות בסכום של 80,000 ופרס פרימור יוענק במסגרת אחרת. ויש גם בשורות טובות: במסגרת התקציב המקוצץ יוחזרו 14.5 מיליון שקלים לזכייניות הטלוויזיה והרדיו

אוה מדז'יבוז'. יח"צ, הרשות השנייה, ענבל מרמרי
שר התקשורת אישר. אוה מדז'יבוז' וניר שוויקי/ענבל מרמרי, יח"צ, הרשות השנייה

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו לא תעניק חסות לכנס אילת ה-9 לעיתונות שיתקיים בעוד כחודש. מדובר בסכום של 80,000 שקלים שקוצצו במסגרת תקציב 2015 של הרשות - כך נודע לוואלה ברנז'ה. מנגד, באגודת העיתונאים טוענים כי כלל לא ביקשו לחדש את הסכם החסות השנה.

בעקבות הסרת החסות לא יוענק במהלך הכנס פרס פרימור המוענק על תחקיר עיתונאי בנושאים חברתיים, בסכום של 15,000 שקלים. אולם הפרס, שנועד להנציח את חברת מועצת הרשות השנייה רחל פרימור, יוענק במסגרת אחרת. יחד עם זאת, נציגי הרשות שהעניקה חסות לכנס בחמש השנים האחרונות, ישתתפו בכנס ויקחו בו חלק.

בתוך כך, במסגרת התקציב המקוצץ, יוחזרו 14.6 מיליון שקלים לזכייניות ערוץ 2 – קשת וקשת, ערוץ 10, הטלוויזיה החינוכית ותחנות הרדיו האזוריות. מדובר בהחזרת דמי זיכיון מהשנים 2015-2013 וכעת לאחר שראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו אישר את שינוי התקנות יועברו הכספים לזכייניות הטלוויזיה והרדיו.

רשת וקשת יקבלו החזר של כ-6.5 מיליון שקלים, ערוץ 10 – 6.5 מיליון שקלים, תחנות הרדיו האזוריות יקבלו סכום כולל של כמיליון שקלים שיחולק בין 16 תחנות הרדיו ולטלוויזיה החינוכית יוחזר סכום של כחצי מיליון שקלים.

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "שני הצעדים הם חלק מתהליך כולל ברשות השנייה בשנה האחרונה להתייעלות ומעבר לרגולציה משתפת אל מול זכייניות הרדיו והטלוויזיה, תוך שמירה איתנה על טובת ציבור הצופים בישראל. הרשות השנייה ונציגיה ייקחו השנה חלק פעיל בכנס אילת לעיתונות כמדי שנה ורואים בו חשיבות רבה. פרס פרימור לזכרה של חברת המועצה רחל פרימור ז"ל יוענק השנה על ידי הרשות השנייה ללא שינוי, לתחקיר עיתונאי בנושא חברתי. הודעה על הזוכים ומועד הענקת הפרס תימסר בהמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully