וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את אלעד זכאי

וואלה ברנז'ה

20.10.2015 / 14:16

הוא במאי, תסריטאי ועורך תוכן עם רקורד של לא מעט תוכניות - והאני מאמין שלו הוא ש"כישרון אמיתי יודע לזגזג במיומנות בין ז'אנרים". אבל מה שבאמת מעניין הוא דווקא ארוחת הצהרים שלו - שכוללת ריטלין וקולה. וואלה ברנז'ה ירדה לארומה אכולת קנאה

אלעד זכאי. באדיבות המצולמים
אלעד זכאי/באדיבות המצולמים

גיל: 34

מה בעצם אני עושה: שאלה טובה. ביום שיכתבו בייבל לבמאי- אשמח שימיילו גם אלי. בגדול - אני מאמין שבמאי טלוויזיה (בשונה מקולנוע) הוא פונקציה המתאימה עצמה לצרכי התוכן וההפקה של התוכנית. מדובר בתפקיד שנוגע בכל שלבי ההפקה - משלב התחקיר והליהוק דרך בימוי ימי הצילום עצמם ועד שלבי הפוסט פרודקשן. יש מלא משתנים המשפיעים על הגדרת התפקיד אבל ללא ספק במאי אמור לראות בעיני רוחו כיצד היצירה הסופית צריכה להרגיש ולהיראות. ואז נשאר רק החלק הקשה - להגשים את זה.

השכלה: תואר ראשון בקולנוע ולטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב. מסיים בימים אלו תואר שני באותו חוג שהוא גם קצת בית.

תפקידים קודמים: בין היתר ביימתי ו/או ערכתי את "החופשה המושלמת"; "משפחה חורגת"; "מפונקים" (רשת), "רוצים הביתה" (קשת), "גיל ריבה" (ערוץ 10), "יום בחיי" (הוט בידור ישראלי). בנוסף, גם קליפים למרגול, הראל סקעת, מאיה בוסקילה, גלי עטרי, מיכל אמדורסקי ועוד רבים וטובים.

אבל אם הייתי צריך לבחור ילד אחד שהוא כנראה באמת אני, זה היה "בן חוזר הביתה", סרט הגמר שלי, בהשתתפות ריטה ולי בירן: הפרוייקט הראשון בו הבנתי באמת שלפעמים המקצוע בוחר את הבן אדם ולא להיפך.

מי פתח לך את הדלת לתעשייה: היו לא מעט אנשים טובים שעזרו לי (ועדיין עוזרים) בדרך החתחתים אבל רק שניים באמת לקחו ילד נירוטי, אמביציוזי עם אפס נסיון ונתנו לו הזדמנות לעשות טלוויזיה: אירית אמבר המלכה האם שלימדה אותי כל מה שאני יודע על הפקה (וזה ממש קריטי לבמאי) כשזרקה אותי למים העמוקים של ערוץ ביפ כשרק הוקם.

בנוסף, אני מודה ליונתן קוניאק המלך שלימד אותי כל מה שאני יודע על Exit - תוכנית הנוער הקאלטית, הכאוטית והחד פעמית. בזכותו לקחתי חלק בעריכת התוכנית ולחוות את הטירוף בלייב, לעבוד עם האנשים הכי מוכשרים בתעשייה - מאחורי ולפני הקלעים - אקזיט פשוט היה בית הספר הכי טוב לטלוויזיה דאז.

איפה אתה בעוד 5 שנים: כנראה שפה. אחרי פיצ'ר ראשון (שנמצא בשלבי כתיבה מתקדמים), אבל בעיקר עושה עוד ממה שאני כל כך אוהב - טלוויזיה, קולנוע וכל הריינג' שביניהם.

מה אוכל לצהריים: ריטלין וקולה. מזון מוצק - רק בערב.

פרגן למתחרים: בעיני, במאי אמיתי הוא כזה שיודע גם להתמחות בתוכן ספציפי אבל גם לזגזג במיומנות בין ז'אנרים ומדיומים, זה לא משנה אם זה דוקו, דרמה, קליפ, פרסומת או תוכנית ריאליטי. חזון ושפה טלוויזיונית-קולנועית זה בילד אין. וזה מה שקובע. או שיש לך או שלא, זה בטח לא תלוי ז'אנר. ואחרי שאמרתי את כל זה: מפרגן לטל פיטל, רועי וורנר, אופיר לובל ויוני מרדכי. הם דוגמא לארבעה במאים מעולים שיש להם את זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully