וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב תובעת מיליון שקלים מחדשות 10

20.10.2015 / 15:17

פרסום ראשון: יממה לאחר הפרסומאי רמי יהושע, מגישה גם שרת התרבות תביעה נגד חברת החדשות בעקבות תחקיר "לא לדאוגוסט" של ספי עובדיה; "פרסום דברי הבלע גרמו לה מבוכה רבה והשפלה בעיני רבים". בחדשות 10 מגלים נחישות ומסרבים להתנצל

מירי רגב מגיבה להקלטות: "מעולם לא פגשתי את רמי יהושע, הכול שקרים". ספק 500
מצטרפת ליהושע. מירי רגב/ספק 500
"לאור מחול השדים התקשורתי שפרץ בעקבות הפרסום השקרי שורשרו הכתבות לכלי תקשורת נוספים. כל אלו הגבירו והעצימו את נזקי התובעת לאין שיעור"

שרת התרבות מירי רגב הגישה תביעת דיבה נגד ערוץ 10 בעקבות תחקיר ההקלטות וקמפיין "לא לדאוגוסט". בלשכת השרה ניסו לשמור על חשאיות סביב הגשת התביעה, אולם לוואלה ברנז'ה נודע כי השרה תובעת מהערוץ מיליון שקלים בטענה כי ההקלטה שבה היא נשמעת כמי שמנסה לטייח גרסאות עם יועציה אינה אלא סימולציה שנערכה לקראת מסיבת עיתונאים. בחדשות 10 מנגד, מגלים היום נחישות ומסרבים בכל תוקף להבהיר או להתנצל.

התביעה של רגב הוגשה כיממה לאחר שהפרסומאי רמי יהושע הגיש תביעה בסך שני מיליון שקלים נגד חדשות 10 בעקבות התחקיר, שבו נטען כי משרד יהושע TBWA זכה בקמפיין "לא לדאוגוסט" בהיקף של 2.5 מיליון שקלים ללא מרכז בעקבות הכירות מוקדמת עם השרה. במסגרת כתבת התחקיר שבה השמיע הכתב ספי עובדיה הקלטות של השרה ויועציה כמי שלכאורה מתאמים גרסאות כיצד להסביר מדוע הועבר המכז ללא תקציב.

כבר לאחר הפרסום איימה השרה רגב להגיש תביעת דיבה ודרשה התנצלות על הדברים שפורסמו. לטענתה, הדברים שנשמעו בהקלטה היו מתוך סימולציה לקראת מסיבת עיתונאים שבה הוצג הקמפיין. בנוסף, הכחישה השרה כי היא מקורבת לפרסומאי רמי יהושע - כפי שנטען בכתבה.

לטענת רגב יהושע נבחר משום שהוא משמש כפרסומאי של הטוטו וכי הקמפיין במימון הטוטו, הועבר ליהושע לאחר שקיבל את אישור הגורמים המקצועיים והיועצים המשפטיים.

"פרסום דברי הבלע גרמו וגורמים לה עגמת נפש רבה, מבוכה רבה, השפלה בעיני רבים, כמו גם פגיעה קשה בשמה הטוב ויושרה שנרכשו בעמל רב", כך נטען בכתב התביעה שהוגש על ידי עו"ד אלעד איזנברג, שטען בהמשך: הפרסומים הטביעו בה אות קין שלא בקלות ימחה, לאור העובדה כי יוחסה לה התנהגות מושחתת, אשר פגעה וממשיכה לפגוע במעמדה כנבחרת ציבור וכשליחת ציבור".

עוד נטען בכתב התביעה: "לאור מחול השדים התקשורתי שפרץ בעקבות הפרסום השקרי שורשרו הכתבות לכלי תקשורת נוספים. כל אלו הגבירו והעצימו את נזקי התובעת לאין שיעור והחמירו את עוצמת הפגיעה בה".

במשרד התרבות והספורט אישרו את הפרטים ומחדשות 10 נמסר בתגובה: "קיבלנו לידנו את התביעה. את דברינו נאמר בבית המשפט".

רגב: "התביעה באה לומר עד כאן"

"ערוץ 10 עשה דין לעצמו, ניצל כוח ושררה וניסה לרמוס את שמם הטוב של אנשים ושלי באופן אישי. ערוץ 10 יבוא בפני בית המשפט וזה יבהיר לו כי הודאה בטעות היא מעלה עיתונאית ולא חולשה"

השרה מירי רגב מסרה עוד: "כתב התביעה אינו בא לבדוק את העובדות - הטענות שעלו מהכתבה של ספי עובדיה התבררו כשקריות כבר ביום שלמחרת. כתב התביעה בא לשרטט את הגבול של המותר והאסור בכל הנוגע לקלות הבלתי נסבלת בה פוגעים בשמם הטוב של נבחרי ציבור, ואישי ציבור".

"גם לתקשורת יש גבולות. לא ניתן לפגוע באיש ציבור ולהטיל עליו רפש רק בשל העובדה שהתרגלנו לכך שאנשי ציבור לא תובעים את דיבתם ולא ממצים את זכיותיהם. התביעה הזו באה לומר עד כאן. אגן על שמי הטוב. שמו הטוב של אדם היא לא אות מתה, אני מתכוונת ליצוק בה תוכן אמיתי וממשי. היום זה אני מחר זה כל אחד אחר ששמו מוכפש ללא יכולת אמיתית להגן על עצמו מפני לשון הרע".

"נשיא ביהמ"ש העליון, השופט אהרון ברק כתב באחד מפסקי הדין כי 'הנכס שיש לרבים בין המכהנים ברשויות השלטון ובין הפועלים במגזר הפרטי הוא שמם הטוב. הוא יקר להם כחיים עצמם'. דבריו אלו פותחים את כתב התביעה שלי ולא בכדי. ערוץ 10 עשה דין לעצמו, ניצל כוח ושררה וניסה לרמוס את שמם הטוב של אנשים ושלי באופן אישי. ערוץ 10 יבוא בפני בית המשפט וזה יבהיר לו כי הודאה בטעות היא מעלה עיתונאית ולא חולשה".

עוד הוסיפה רגב כי "ההחלטה להגיש תביעה נתקבלה לאחר שהכתב ספי עובדיה סירב להתנצל חרף מסכת העובדות שהוצגה בפניו, מסכת עובדות אשר סותרת ומפריחות לחלוטין את הטענות השקריות שעלו מן הכתבה. הוא בחר שלא להרוס את הסיפור שבדה במחיר הרס שמו הטוב של אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully