וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא ייתכן שלתחנת טלוויזיה גדולה כמו חדשות 2 לא תהיה נוכחות בוושינגטון"

וואלה ברנז'ה

22.10.2015 / 10:33

כך לדברי אהרל'ה ברנע, ששימש שליח חדשות 2 בארה"ב ומאז ששב לא מונה לו מחליף. לדבריו, העבודה העיתונאית של חברת החדשות נפגעת מכך. על שידור רצח רבין עמו הוא מזוהה: "פוסט טראומה. לפעמים אתה מתעורר והלילה ההוא חוזר אליך"

יח"צ - חד פעמי

"אני מודע לזה שיש מיליונים במדינת ישראל שהלילה ההוא הנורא מכל קשור בתת המודע הקולקטיבי של הרבה מאוד אנשים בפנים שלי. אתה לא יכול להתמודד עם זה" - כך אומר מי שהודיע בשידור חי על מותו של רה"מ יצחק רבין בליל הרצח, איש חדשות 2 אהרון (אהרל'ה) ברנע. "אני לא יודע אם אתה זוכר איזה ויכוחים היו בתקשורת הישראלית אחרי זה אם אני הייתי על סף בכי ונחנקתי ועיתונאי צריך להיות קול וקשוח ולדווח ולא להביע רגשות. כל האנשים האלה שכתבו את הדברים האלה אז וחלקם כנראה מאמינים בזה גם עד היום, שוכחים שעיתונאי הוא גם בן אדם ואולי לפני שהוא עיתונאי הוא בן אדם. זה מה שאני. אני לא יודע לעשות הצגות. אני יודע לשחק אבל במקרה הזה לא היה מקום וגם לא יכולתי לעשות שום הצגה".

ברנע אמר את הדברים בתכנית "תעודת עיתונאי" ברדיו תל אביב לתכנית שתשודר ביום שישי הקרוב בשעה 07:00 ברדיו תל אביב.

חולמים על זה בלילה בשנים שחלפו מאז? יש אלמנטים של פוסט טראומה?

"בהחלט. זה נמשך הרבה הרבה זמן. זה אירוע קשה שיש בו אלמנטים של פוסט טראומה. לפעמים אתה מתעורר באמצע הלילה והלילה ההוא חוזר אלייך ואתה לפעמים, אפילו שעוברות כל כך הרבה שנים אתה לא מאמין. פגשתי הרבה פעמים את לאה רבין ובכל פעם כשהיינו נפגשים היא הייתה טורחת לומר לי שוב ושוב ושוב כשכל לילה, לפני שהיא הולכת לישון, היא מכניסה את הקלטת למכשיר הווידיאו של השידור שלי מאותו לילה, מסתכלת על הקלטת הזאת ורק אז היא הולכת לישון. בטח שיש פוסט טראומה ובטח שזה חוזר".

"רק אתה לבד זה אחוז אחד מתקציב החברה השנתי"

ברנע שימש בהמשך שנים ארוכות בתפקיד כתב החברה בוושינגטון, ומאז שחזר לארץ לפני שנה וחצי לא מונה לו מחליף. לדבריו, "לא ייתכן שתחנת טלוויזיה גדולה וחשובה במדינת ישראל כמו חדשות ערוץ 2, לא תהיה לה נוכחות בוושינגטון והנוכחות הזו הייתה חשובה גם לגבי כל מיני גורמי ממשל ואחרים בוושינגטון עצמה".

ולמרות החשיבות הזו אתה חוזר ואיש לא מחליף אותך.

"זו רק שאלה של תקציב עכשיו. זה רק בעיה תקציבית כי האחזקה של שליח בוושינגטון, שליח מלא כמו שאני הייתי, איך אמר לי פעם המנכ"ל של חברת החדשות, 'רק אתה לבד זה אחוז אחד מתקציב החברה השנתי. אתה וכל המסביב שלך'".

ובכל זאת חברת החדשות הגדולה והמפוארת של ערוץ 2 לא מוצאת בסדר העדיפויות שלה מקום לפוזיציה כזאת בוושינגטון או בניו יורק.

"חבל כי בנינו שם עמדה או משלט שאסור לנטוש אותו".

העבודה העיתונאית של חברת החדשות נפגעת מזה?

"לדעתי כן. אמנם דסק החוץ שלנו מכסה על זה אבל יש לי הערכה שלקראת התחממות מערכת הבחירות הקרובה בארצות הברית ישלחו לשם מישהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully