וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום? עכשיו? ועידת השלום של "הארץ" שוב בצל המתיחות

27.10.2015 / 15:02

בשנה שעברה היה זה מבצע "צוק איתן" שקצת העיב על השלום. האם השנה יהיו אלו פיגועי הטרור שיעמידו את הוועידה באור מנותק? שוקן: "דווקא כאשר קונספציית ניהול הסכסוך קורסת, זה הזמן לקיים ועידת שלום"

מערכת עיתון הארץ ברחוב שוקן בתל אביב. שרון בוקוב
מערכת עיתון הארץ ברחוב שוקן בתל אביב/שרון בוקוב

שוב בצל המתיחות הביטחונית תתקיים ועידת השלום של עיתון "הארץ". הוועידה הבינלאומית השנייה תיערך במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בצל אירועי הטרור האחרונים. הוועידה הראשונה התקיימה בקיץ 2014 בצל מבצע "צוק איתן" והלחימה בעזה.

הוועידה, שאותה תנחה לוסי אהריש, תעסוק בסכסוך הדתי בהר הבית כאחד המוקדים העיקריים להתפרצות האלימות וכן לשאלת המדינה הדו לאומית ונפקדותם של הצעירים מתהליך השלום.

לסוגיות הללו יתייחסו הדוברים המרכזיים, בהם נשיא המדינה ראובן ריבלין, השרים יריב לוין וזאב אלקין, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, שליח האיחוד האירופי למזרח התיכון פרננדו ג'נטליני, שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב ושגריר ארצות הברית בישראל לשעבר מרטין אינדיק. כמו כן, במסגרת הוועידה ישודר ראיון וידאו מיוחד של הנסיך הסעודי טורקי אל פייסל, שהתראיין לכתב "הארץ" חמי שלו בניו יורק.

בוועידה המתקיימת בסיוע האיחוד האירופי, הקרן החדשה לישראל, מכון דני אברם לשלום, קרן היינריך בל ושגרירות צרפת, ייקחו חלק גם ח"כים מהימין השמאל, זוכה פרס נובל לכלכלה פרופ' דניאל כהנמן, ונשיאת הקרן החדשה לישראל טליה ששון.

עמוס שוקן מו"ל "הארץ: "דווקא כאשר קונספציית ניהול הסכסוך קורסת, זה הזמן לקיים ועידת שלום. במציאות הביטחונית הקשה בה אנחנו נמצאים כרגע, חשוב להעלות לסדר היום את כל האופציות המדיניות העומדות בפנינו כדי לפתור את גל הטרור הנוכחי, ולמנוע את אלו שעלולים לבוא שאחריו. פתרון הסכסוך באמצעים מדיניים הוא הסיכוי היחיד למציאות בטוחה ושלווה יותר לשני הצדדים. אנחנו ב'הארץ' גאים לקיים את הועידה ולדבר על תהליך מדיני גם בימים קשים אלה".

כאמור, זוהי ועידת השלום השנייה של "הארץ", ובחודשים הקרובים הוא יקיים ועידות דומות גם קליפורניה ובניו יורק. הוועידה הראשונה נפתחה במאמר של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שהופיע בכותרת הראשית של העיתון ובמהלכה השר נפתלי בנט הותקף מילולית ופיזית בתום הנאום שנשא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully