וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוג או פרט: נמשך הקרב על ערוץ הכנסת

28.10.2015 / 12:01

בחודשים האחרונים רוחש מאבק בין חדשות 2, חדשות 10 וערוץ 20 לקראת המכרז להפעלת ערוץ הכנסת - הנחשב למכרה זהב. כעת מסתמן כי מחר תכריע בישיבתה מועצת הכבלים והלווין כי המכרז ידחה בכחצי שנה, לא כפי שציפו בנווה אילן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בחינת שאלות יסוד". ערוץ הכנסת/מערכת וואלה!, צילום מסך
לוואלה ברנז'ה נודע כי הגוף המפקח על הערוץ – מועצת הכבלים והלווין, לא עודכן בנוגע להקמת הוועדה ואינו מעודכן כלל בנוגע לעבודתה

מחר יתקיים דיון במועצת הכבלים והלווין שבו תוכרע שאלת דחיית המכרז לערוץ הכנסת. כפי שמסתמן, לאחר הליך השימוע שנערך יוחלט על דחייה של כחצי שנה, למרות שבכנסת ובחדשות 2 מצפים לדחייה ארוכה יותר.

בחודשים האחרונים רוחש מאבק בין חדשות 2, חדשות 10 וערוץ 20 לקראת המכרז לערוץ הכנסת. בעשור האחרון החזיקה בערוץ חברת חדשות 2, וקיבלה תמורת הפעלתו סכום נאה של 19 מיליון שקלים בשנה, שאותם משלמת הכנסת. אחרי 10 שנים מחויב הערוץ לצאת למכרז, שאמור היה להתקיים בנובמבר הקרוב, כשנה לפני הענקת הזיכיון של הגוף הזוכה. במועצת הכבלים והלווין נערכו לשימוע, שבמהלכו הביעו ערוץ 10 וערוץ 20 שמתכוונים להתמודד במכרז התנגדות נחרצת לדחייתו.

במקביל הופעלו לחצים מכיוון הכנסת לדחות את המכרז. הכנסת העבירה בקשה למועצה לדחות את היציאה למכרז בשנה, על רקע הפיצול בערוץ 2 שבינתיים נדחה לפחות עד שנת 2017. בנוסף הקים יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ועדה ציבורית לקראת הכנת המכרז לערוץ. בראש הוועדה, שהוקמה לפני כחודשיים, עומדת השופטת בדימוס שרה פריש וחברים בה פרופ' עמית שכטר, פרופ' עליאן אלקרנאווי, ד"ר דינה שקולניק, ד"ר רויטל עמירן, חיים זיסוביץ', צביקה ברוט, יוסי אחימאיר ונפתלי בן סימון.

לוואלה ברנז'ה נודע כי הגוף המפקח על הערוץ – מועצת הכבלים והלווין, לא עודכן בנוגע להקמת הוועדה ואינו מעודכן כלל בנוגע לעבודתה. על הקמת הוועדה התבשרו הגורמים השונים מהודעה שפורסמה באתר הכנסת, לפיה הוועדה "תשמע סקירות מפי גורמים רבים רלוונטיים לנושא ואף תפרסם 'קול קורא' שיאפשר לכל מי שמעוניין לבוא בפני הוועדה או להעביר אליה חומר". על פי אותה הודעה עבודתה של הוועדה עד להגשת מסקנות והמלצות צפויה להימשך מספר חודשים.

אבל למרות שבכנסת מעוניינים לדחות את המכרז במועצת הכבלים והלווין מחויבים על פי חוק לצאת למכרז. ביום חמישי יתקיים הדיון המכריע שבמהלכו יופיעו נציגי הערוצים 10 ו-20 שמנגדים לדחייה ונציגי חדשות 2 וערוץ הכנסת. למועצה לא תהיה כנראה ברירה והיא לא תוכל לדחות את המכרז אלא בכחצי שנה, על אף הבקשה מצד הכנסת ועבודת הוועדה. "מאוד תמוה שפתאום בספטמבר מקימים את הוועדה ולא מעדכנים איש בנוגע לפעילותה", אומר היום לוואלה ברנז'ה גורם המעורה בפרטים.

אבי וייס. אביב חופי
מעוניינים לדחות. מנכ"ל חדשות 2 אבי וייס/אביב חופי

הכנסת: "הדבר מחויב המציאות"

מהכנסת נמסר בתגובה: "לקראת פרסום מכרז חדש כחוק לערוץ הכנסת (המצוי בסמכות המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין), החליט יושב ראש הכנסת לקיים בחינה של שאלות שונות הקשורות בערוץ זה, כמו מטרות הערוץ, אופי השידורים והיבטים שונים הקשורים לשידורי הערוץ. הדבר הוא לא רק הכרח בל יגונה, אלא אף מחויב המציאות - שבחלוף 10 שנים, תהיה החקיקה שמכוחה פועל הערוץ, ובעקבות זאת - המכרז העתידי שיתפרסם, מעודכנים לעת הזו ולאחר בחינה אמתית ודיון ציבורי במכלול השאלות הנוגעות לערוץ 99. זאת ועוד, הכנסת בחרה להקים ועדה ציבורית של אנשי מקצוע, בעיקר בתחום הטלוויזיה והתקשורת (ולא של אנשי הכנסת עצמה) כדי להבטיח דיון מקצועי וחף מאינטרסים. בחינת שאלות היסוד הקשורות לשידורי ערוץ הכנסת, כפי שעוגנו בחוק ובתקנות, אינה בסמכות המועצה ומכל מקום הכנסת סברה, כאמור, שיש מקום לבחינתן על ידי ועדה ציבורית בלתי תלויה".

ממועצת הכבלים והלווין נמסר בתגובה: "המועצה תדון בנושא בישיבתה הקרובה, שבה יופיעו בפני חברי המועצה נציגי הערוצים שונים ויביעו את עמדתם בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully