וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבלת אינה מחבלת, הפרסום אינו ראשון

29.10.2015 / 12:25

חדשות 2 בישרו אתמול תחת הטייטל "פרסום ראשון" כי הצעירה מעפולה שנורתה בתחנה המרכזית איננה מחבלת וכי רצתה למות בעקבות אהבה נכזבת. אלא שהפרטים מתוך החקירה פורסמו בשבועיים האחרונים בכלי תקשורת אחרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
פרטים מתוך החקירה של אלי סבתי הופיעו ב-ynet/מערכת וואלה, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הרקע והמניע פורסמו על ידי אלי לוי בחדשות 10/מערכת וואלה, צילום מסך

מהדורת חדשות 2 נפתחה אמש (רביעי) עם ידיעה חמה שהוצגה כ"פרסום ראשון", אולם מתברר כי שחלקים נרחבים שעמדו במרכזה פורסמו בשני כלי תקשורת אחרים.

את המהדורה פתחו דני קושמרו הכתב והפרשן לענייני משטרה משה נוסבאום שהתארח באולפן וסיפר כי הפרקליטות קבעה על סמך חקירת המשטרה והשב"כ שהצעירה שנורתה בתחנה המרכזית בעפולה תכננה להתאבד על רקע אהבה נכזבת, והחליטה לעשות זאת באמצעות התחזות למחבלת בתקווה שיירו בה. על הידיעה חזר המגיש דני קשמרו גם בסוף המהדורה לא לפני ששוב ציין כי מדובר בפרסום ראשון.

אלא שכבר לפני כשבועיים, ב-16 באוקטובר, פרסם אלי סבתי, כתב מקומון "ידיעות העמק" מקבוצת ידיעות תקשורת, ידיעה שלפיה "גורמים במשטרת ישראל מאשרים כי בימים האחרונים נבחנת האפשרות שהצעירה הערבייה, שנורתה בידי איש ביטחון ונפגעה באורח בינוני, שלפה סכין מתוך מצוקה אישית ולא על רקע של פעילות חבלנית עוינת, וכלל לא התכוונה לדקור איש".

מי שלא אהב את הפרסום של סבתי הוא דובר משטרת מחוז צפון, סגן-ניצב דורון מלכה, שלאחר הפרסום הוציא את סבתי מקבוצת הוואטספ של כתבי הצפון. סנ"צ מלכה ואף התלונן נגד הכתב שנקרא לבירור במערכת בעקבות התלונות. חדשות 2 זוכים כנראה ליותר שיתוף פעולה עם המשטרה ועם נוסבאום שהציג פרטים מתוך החקירה המשטרתית.

סבתי לא היה היחיד שהקדים את נוסבאום. גם במהדורת "שישי" של חדשות 10 בכתבתם של צבי יחזקאלי ואלון בן דוד ב-16 באוקטובר עלתה האפשרות שמדובר בהתאבדות. בהמשך, כתב ערוץ 10 אלי לוי, פרסם ב-19 באוקטובר כי המחבלת סיפרה בחקירתה שהתכוונה למות בעקבות אהבה נכזבת.

בתוך כך, פרסמה היום המשטרה הודעה רישמית על כך שהוגש כתב אישום נגד הצעירה ולפיו התחזתה למחבלת כדי להתאבד.

משה נוסבאום מסר בתגובה כי דיווח על הממצאים הסופיים שהתקבלו בפרקליטות ועל חוות הדעת של השב"כ ולא על דברים שעלו מתוך חקירות המשטרה.

אלי סבתי סירב להגיב. תגובתו של סנ"צ מלכה לא התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully