וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ הכנסת: המכרז ייצא במועדו

29.10.2015 / 14:42

על אף הבקשה מהכנסת לדחות את המכרז והוועדה המיוחדת שהקים יו"ר הכנסת, עד תחילת 2016 ייצא המכרז לערוץ שעבורו משלם בית המחוקקים 19 מיליון שקלים בשנה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נכס של הציבור". יפעת בן חי-שגב/מערכת וואלה!, צילום מסך

מועצת הכבלים והלווין החליטה שלא להיענות לבקשת הכנסת, ולפרסם את המכרז לשידורי הכנסת במועדו. המכרז יתקיים בתחילת שנת 2016 והמפעיל שייבחר יתחיל את השידורים בעוד כשנה. המכרז לערוץ הכנסת נערך לאחר 10 שנים שבו החזיקה בערוץ חברת חדשות 2, תמורת 19 מיליון שקלים בשנה ששולמו על ידי הכנסת.

ההחלטה לקיים את המכרז במועד שנקבע ולא לדחות אותו בשנה, התקבלה למרות בקשת הכנסת ולמרות הוועדה המיוחדת לבחינת המרכז שהקים יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. בישיבת המועצה הופיעו נציגי חדשות 2 וכן נציגי חדשות 10 וערוץ 20 המתכוננים להתמודד במכרז.

יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין, ד"ר יפעת בן חי שגב: "ערוץ הכנסת הוא נכס של הציבור. המועצה סבורה כי היא אינה יכולה להעניק רישיון להפעלת ערוץ טלוויזיה ציבורי ללא הליך מכרזי. יש לאפשר לכל גופי השידור המעוניינים בכך להתמודד
במכרז על הפעלתו של הערוץ ללא דיחוי. ההחלטה לקיים את המכרז בהתחשב במועדים הקבועים ברישיון עולה בקנה אחד עם המחויבות שלנו לציבור מתוקף תפקידנו".

בנוסף, החליטה המועצה לפרסם שימוע לתיקון רישיון ערוץ מורשת באופן שיאפשר לו לשדר תכנים כלליים בהיקף של עד 25% משידוריו. במסגרת תיקון הוראות הרישיון, שוקלת המועצה לאפשר לערוץ לשדר גם תכניות מעורבות המכילות תכני מורשת בהיקף של 60% לפחות, לצד תכנים כלליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully