וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הארץ": המאבק על התחקיר נמשך עד חצות והסתיים בניצחון

30.10.2015 / 15:47

עד השעה 23:30 לא ידעו העורכים ב"הארץ" האם ייאלצו לעצור את הדפסת העיתון, לאחר שלביהמ"ש הוגשה בקשה לצו מניעה נגד פרסום התחקיר שחשף כיצד פועלת השיטה להשתלטות על בתי ערבים בסילוואן. סמוך לחצות נתן השופט אמנון כהן אור ירוק לפרסומו

מערכת עיתון הארץ ברחוב שוקן בתל אביב. שרון בוקוב
שם נוסף הוסר. "הארץ"/שרון בוקוב

עד השעה 23:30 לא ידעו העורכים ב"הארץ" האם ייאלצו לעצור את הדפסת העיתון, לאחר שלבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה בקשה למתן צו מניעה נגד פרסום התחקיר שחשף כיצד פועלת השיטה להשתלטות על בתי ערבים בסילוואן. רק בסמוך לחצות קבע שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, אמנון כהן, שניתן לפרסם את התחקיר של ניר חסון.

אתמול (חמישי) הועלתה בשעות האחר הצהריים כתבת התחקיר של חסון, המתארת את מי שכונה על ידי העיתון "המוציא לפועל" שבאמצעות מסכת לחצים רוכש בתי ערבים בסילוואן ומעבירם לעמותת "עטרת כהנים". בעקבות פרסום התחקיר ההקדש שקיבל את האחריות להוצאת התושבים, פנה לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה למתן צו מניעה נגד פרסום התחקיר כולו בטענה שיסכן את חיי המעורבים המוזכרים בכתבה.

אותם גורמים מנהלים מאבק ארוך נגד עיתון "הארץ" והתחקיר המדובר, שבמסגרתו נאסר על פרסום שמו של גיבור הכתבה בצו מניעה זמני שנתן בית המשפט העליון. בפנייתם לבית המשפט המחוזי טענו כי העיתון מפר את החלטת העליון. בית המשפט סירב להעניק צו מניעה במעמד צד אחד ובשלב מסוים, באמצעות עו"ד טלי ליבליך הציעו עורכי העיתון כמחווה של רצון טוב לוותר על פרסום שמו של גורם נוסף שהוזכר בכתבה. בסופו של דבר לאחר המתנה מורטת עצבים, סמוך למועד שליחת העיתון לדפוס הותר לפרסם את הכתבה. חסון עצמו התייחס הבוקר בדף הפייסבוק שלו לדרמה וכתב בין השאר: "אם קיבלתם את העיתון באיחור, אני אשם".

המאבק של "הארץ" לא הסתיים ובעיתון מקווים שבית המשפט העליון יתיר את פרסום שמו של "המוציא לפועל" שמתואר כ"כל יכול", וכן פרטים נוספים הנוגעים לנושא.
תגובת "הארץ" לא התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully