וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא רצינו להפוך את הריאיון עם חגי עמיר למנוף רייטינג"

1.11.2015 / 17:02

קל לנחש מה היה קורה אם ראיון כמו זה ששודר ביום שישי האחרון היה מגיע לידי המתחרים - שלל פרומואים, ואינסוף פרשנויות והדלפות. ובערוץ 1? הכתבה דווקא הוצנעה. למה? עורך "יומן" אורי לוי, מסביר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בקור רוח וחיוך. חגי עמיר מתוך הראיון ששודר ב"יומן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשקט בשקט, כמעט מתחת לרדאר, שודר במהדורת "יומן" ביום שישי, ראיון מצמרר עם חגי עמיר, בשבוע שבו צוינו 20 שנים לרצח רבין ובשבוע שבו נחקר עמיר בחשד להסתה נגד נשיא המדינה ראובן ריבלין.

לפני כחצי שנה השתחרר עמיר מהכלא, מאז הוא מסרב להעניק ראיונות לכלי התקשורת בישראל. יחד עם זאת, הוא נמצא בקשר עם עיתונאית ה-DailyBeast האמריקאי, נירה ידין, שבאמצעותה הוא מגיב לעיתים לשאלות עיתונאים.

בכל זאת, לפני כחודש הסכים עמיר להתראיין במסגרת סרט דוקומנטרי שעליו עובדת הבימאית יעל ערבה בימים אלו. ערבה הייתה זו שפנתה למחלקת החדשות בערוץ 1 והציעה שעה וחצי של ראיון מצולם שערכה עם עמיר.

"בתחילת השבוע יצרה איתנו קשר יעל ערבה", מספר עורך "יומן" אורי לוי. "ומאז התחלנו להתלבט, בעצם עד הבוקר של יום השידור עוד התבלטנו. חשבנו על זה הרבה, על הרגישות של האירוע ורצח רבין ועל הדברים החשובים שהיו צריכים להיאמר ולהיות מובאים לציבור. אחרי שבדקנו שהריאיון נעשה ממש לאחרונה, שהוא טרי לגמרי ובסופו של דבר החלטנו לשדר".

הריאיון שודר לא לפני שחלקים רבים הוסרו ממנו, בהם האדרת הרוצח יגאל עמיר. "הייתה לנו התחבטות גם אם לשדר את החלק האכזרי שבו חגי עמיר מספר על הכדורים שנורו ופגעו ביצחק רבין, אבל החלטנו בסופו של דבר להשאיר את החלק הזה כי גם הוא, כמו מרבית הריאיון, דוחה את תיאוריית הקונספירציה".

ללוי הפריעה העובדה שאת הראיון הוא מקבל ללא יכולת לשאול שאלות נוספות ולהסתפק בדברים שאמר בסרט. "חשבנו כולנו האם לשדר או לא והתייעצנו גם עם עיתונאים בכירים מבחוץ, כל המערכת הייתה מעורבת והיו תגובות לכאן ולכאן וחשבנו שזה סוג של תמרור אזהרה והוחלט שיוצאים עם הריאיון".

אורי לוי, מנהל מחלקת הספורט רשות השידור. קובי אליהו
"התייעצנו עם עיתונאים בכירים מבחוץ". אורי לוי/קובי אליהו

"נעשה חגיגה על הישגים אחרים"

בראיון הלא קצר, מתאר חגי עמיר בקור רוח, לעיתים בחיוך את האירועים שקדמו לרצח. "הקשבנו לכל השעה וחצי של הריאיון וצמצמנו אותו ל-15 דקות שהקשבנו להן שוב ושוב וגם מתוכן הוצאנו חלקים", ממשיך לוי, "החלטנו לשדר את הפרטים החדשים והתברר לנו שיש פרטים חדשים. בעיקר ראינו לנגד עניינו את כל תיאוריות הקונספירציה שצצו מחדש בתקופה האחרונה ברשתות החברתיות ובראיון חגי עמיר אומר בצורה ברורה ובפירוש: 'אנחנו עשינו את זה, אנחנו רצחנו'. הוא גם אומר בצורה מפורשת שיש לו קהל ומעריצים ורצינו שהציבור ידע מזה".

בכל זאת, גם לאחר ההחלטה לשדר את הריאיון ב"יומן", שהגיע ביום שישי ל-5.2% צפייה בלבד, העדיפו שלא ללוות את הכתבה בפרומואים ופרסום מוקדם. "בכוונה תחילה לא עשינו פרומו, לא רצינו להפוך את הריאיון למנוף רייטינג. לא רצינו להיות אלו שאומרים: 'הנה אנחנו תוקעים לכם את חגי עמיר רק כדי שיש לנו יותר רייטינג' וגם בגלל ההתלבטות עד הרגע האחרון האם לשדר או לא לשדר. אני יכול לומר, גם לאחר השידור, שלא רצינו להפוך את הריאיון למנוף רייטינג. הבנו את הרגישות של הנושא לאורך כל הדרך. גם אם הייתי צריך לקבל את ההחלטה עכשיו, הייתי מקבל את אותה החלטה וגם איילה (חסון, מ"מ) הייתה מקבלת את אותה החלטה. חשוב לשמוע, חשוב שידעו שהתופעה עדיין קיימת, אבל לא רצינו לעשות מזה חגיגה. אנחנו נעשה חגיגה מהישגים אחרים שנשיג לא דרך חגי עמיר ולא דרך האח שלו".

יצויין, כי גם בחדשות 10 שידרו קטעים מתוך ראיון עם חגי עמיר שהופץ באינטרנט. הראיון שודר לאחר שלידי התוכנית "הצינור" עם גיא לרר הגיע לפני שבועיים ריאיון מקיף בן שעה וחצי עם עמיר המופץ באינטרנט. "לאחר התייעצויות לא מעטות שקיימנו במערכת, החלטנו לשדר קטעים מהריאיון שיש בהם מידע חדש ורלבנטי מבחינה עיתונאית 20 שנה לאחר הרצח. כל ניסוח שהיה בו משום תמיכה ברצח ראש הממשלה או חשש להסתה הוסר מהשידור. סברנו שאין מקום במקרה כזה לקידום ופרומואים", מסביר לרר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully