וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה רגב רוצה פלייליסט להמונים

2.11.2015 / 14:30

האם גלגלצ תפוצל לשתי תחנות? היום נפגשה שרת התרבות מירי רגב עם מפקד גלי צה"ל ירון דקל, כדי לדון בשורה של אפשרויות לשינוי אופי התחנה הצבאית המוזיקלית. יצויין כי האחריות על התחנה אינה נמצאת בסמכות משרד התרבות אלא כפופה למשרד הביטחון

מירי רגב שרת התרבות והספורט בפגישה עם אוהדי כדורגל. קובי אליהו
"למה לשנות תחנה מצליחה?"/קובי אליהו

האם גלגלצ תפוצל לשתי תחנות? היום (שני) נפגשה שרת התרבות מירי רגב עם מפקד גלי צה"ל ירון דקל, כדי לדון על שורה של אפשרויות לשינויי אופי התחנה הצבאית המוזיקלית. בין ההצעות שנבחנות: פיצול והקמת תחנה נוספת – גלגלצ עברית, העדפה משמעותית של מוזיקה עברית על פני מוזיקה לועזית ושינוי הרכב ועדת הפלייליסט על מנת שתייצג את כל החברה הישראלית.

השינויים שבוחנת שרת התרבות בשיתוף עם דקל הם בין היתר בעקבות הטענות הרבות שנשמעות מצד לא מעט זמרים ומוזיקאים, על כך שהם מודרים מגלגלצ ואינם מצליחים לעבור את מחסום הפלייליסט הנוקשה. האחרונה שבהם הייתה הזמרת מאיה בוסקילה שכינתה את התחנה הצבאית "תחנה של ביריונים".

מנגד, יש מי שמותח ביקורת על עצם המהלך, בטענה כי גלגלצ היא תחנה מצליחה והמואזנת ביותר כבר שנים וכי אין כל סיבה לערוך שינויים בפרט על רקע פוליטי. בעניין זה יודגש כי בסקר TGI האחרון עלה שיעור ההאזנה לתחנה בכ-15%. "לא ברור למה צריך לגעת בגלגלצ, תחנה מואזנת ומצליחה רק בגלל גחמות פולטיות", טוען גורם בכיר לשעבר בתחנה.

יצויין כי האחריות על התחנה הצבאית אינה נמצאת בסמכות משרד התרבות והשרה העומדת בראשו אלא כפופה למשרד הביטחון. בתוך כך, ביולי השנה הציג המטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט את תוכנית הקיצוצים, שכללה גם את גלי צה"ל.

מהשרה רגב נמסר בתגובה: "אנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך ודיאלוג עם התחנה הצבאית ואנשיה במטרה משותפת לכולנו - יצירת צדק תרבותי, קידום היצירה והיוצרים הישראלים. אני מאמינה שיחד עם התחנה ונכונותה לשינוי אצליח להוביל את המהלך לטובת הציבור וקהל המאזינים".

מגלגלצ נמסר בתגובה: "הפגישות עם השרה הועלו מספר כיווני מחשבה, אך עדיין לא התקבלה כל החלטה לגביהן. הדיאלוג החיובי עם השרה ימשך כדי למצוא את הדרך בה נמשיך לפעול לטובת המאזינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully