וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

י-ם: פעילי ימין תקפו צוות של חדשות 10

4.11.2015 / 15:14

רועי שרון והצלם איוואן אלכסייביץ' הגיעו לגבעת זאב כדי לסקר את המתבצרים בבית הכנסת, שבג"ץ אמור להכריע האם לפנותו. מנכ"ל חדשות 10: "לא רחוק היום שבו עיתונאי ייפגע מאלימות שתופנה נגדו בשטח". אגודת העיתונאים: מסלול ההסלמה עלול להסתיים ברצח". צפו

יח"צ - חד פעמי

עשרות פעילי ימין תקפו היום (רביעי) באלימות בגבעת זאב את כתב חדשות 10 בשטחים, רועי שרון.

זו הפעם השנייה שפעילי ימין תוקפים את שרון. כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה לפני כארבעה חודשים הותקף שרון בבית אל בעקבות כתבה בנושא בתי המריבה. הפעם שרון הותקף בגבעת זאב, לאחר שהגיע למקום יחד עם צלם חדשות 10, איוואן אלכסייביץ', כדי לסקר את התבצרותם של פעילי ימין בבית הכנסת, שבג"צ אמור להכריע האם לפנותו.

עם הגעת שרון לבית הכנסת הטיחו בו פעילי ימין כי הוא עובד עם השב"כ וכי הוא הסיבה שבגינה נעצר מאיר אטינגר, נכדו של הרב כהנא. לאחר מכן החל להתפתח עימות אלים, שבמהלכו הפעילים החלו להכות, לבעוט ולזרוק אבנים לכיוון שרון ואלכסייביץ' וניסו למנוע את המשך הסיקור.

גולן יוכפז, מנכ"ל חדשות 10, מסר בעקבות המקרה: "ההסתה המסוכנת כלפי עיתונאים הולכת ומחריפה ואינה זוכה לשום טיפול מצד מערכות אכיפת החוק. לא רחוק היום שבו עיתונאי ייפגע מאלימות שתופנה נגדו בשטח".

אוה מדז'יבוז'. יח"צ, הרשות השנייה, ענבל מרמרי
"יש לעקור את התופעה מן השורש". מדז'יבוז'/ענבל מרמרי, יח"צ, הרשות השנייה

הרשות השנייה: "ההסתה נגד התקשורת גולשת מהרשתות החברתיות למרחב הפיסי"

יו"ר הרשות השנייה: "אסור לאפשר מצב שבו אנשי תקשורת נאלצים לחשוש לשלמות גופם ונפשם על מנת לבצע את עבודתם, שהיא לטובת הציבור כולו"

יו"ר הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז', שוחחה עם מנכ"ל חברת חדשות 10 גולן יוכפז והביעה דאגה חמורה נוכח היקפי האלימות נגד התקשורת בתקופה האחרונה. מדז'יבוז' מסרה: "עם כל הרגישות והכעס, פשוט אסור לאפשר מצב שבו אנשי תקשורת נאלצים לחשוש לשלמות גופם ונפשם על מנת לבצע את עבודתם, שהיא לטובת הציבור כולו. זהו מדרון חלקלק והיום שבו כתבים יחששו לעסוק בנושאים רגישים ושנויים במחלוקת כי יפחדו מפגיעה פיסית מתקרב יהיה יום שחור ומסוכן לדמוקרטיה הישראלית. על רשויות אכיפת החוק לטפל במקרה זה, כמו במקרים שקדמו לו, בחריפות ובצורה הקשה ביותר על מנת להבטיח שלא ישנה. ההסתה נגד אנשי התקשורת גולשת מהרשתות החברתיות למרחב הפיסי ויש לעקור את התופעה הזו מן השורש".

אגודת העיתונאים בתל אביב מסרה בתגובה לאירועים כי היא "מגנה את המתקפה האלימה, משולחת הרסן והמסוכנת על הדמוקרטיה הישראלית ומוסדותיה: החל מבית המשפט העליון ושופטיו ועד לתקיפתם של העיתונאים וצוותי התקשורת, היום בגבעת זאב. האגודה עוקבת בדאגה רבה אחרי התגברות ההסתה וההתקפות הברוטליות נגד עיתונאים בעת האחרונה ודורשת מרשויות אכיפת החוק להתחיל להתיחס ברצינות הראויה לגל האלימות וההסתה נגד הדמוקרטיה הישראלית, התקשורת החופשית ונציגיה שאם לא כן, מסלול ההסלמה עלול חלילה להסתיים ברצח, בדומה למה שקורה במדינות שאינן דמוקרטיות ושישראל לא רוצה להידמות להן".

מארגון העיתונאים נמסר: "המתקפה האלימה נגד כתב חדשות 10, רועי שרון, היום בגבעת זאב ראויה לכל גינוי. אנו רואים בה לא רק פגיעה ברועי, אלא פגיעה בכל העיתונאים בישראל, ובציבור הרחב שאותו אנו משרתים ולמענו אנו מדווחים מהשטח, לעתים גם תוך נטילת סיכון אישי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully