וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין נתניהו עובד: 63% מהציבור - התקשורת נוטה שמאלה

9.11.2015 / 10:03

עם זאת, בניגוד לתפיסה הרווחת, התקשורת מחזיקה בעמדות הדומות לעמדות הציבור: בסוגית התמיכה בהסדר עם הפלסטינים, 47% מהציבור מתנגד להסדר, בעוד 42% מהציבור תומך בפיתרון מדיני - כך עולה ממחקר מיוחד שערכה חברת יפעת מחקרי מדיה עבור כנס אילת לעיתונות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנה בשורה טובה לראש הממשלה: לדעת 63% מהציבור - התקשורת נוטה שמאלה - כך עולה מסקר מיוחד של יפעת מחקרי מדיה עבור כנס אילת לעיתונות שניסה לבחון את מידת ההתאמה בין הסיקור התקשורתי לדעת הקהל בישראל בסוגיות מפתח בשיח הציבורי בשנת 2015.

שלוש הסוגיות המרכזיות שנבדקו, הנחשבות לשנויות במחלקות בשיח הציבורי בישראל הן הסוגיה המדינית - שאלת החתירה להסדר עם הפלסטינים; הסוגיה האזרחית - עצמאות בית המשפט העליון והסוגיה הכלכלית - מידת המעורבות הממשלתית בכלכלה ובמשק.

מן המחקר עולה, כי בסוגית התמיכה בהסדר עם הפלסטינים, 47% מהציבור מתנגד להסדר, בעוד 42% מהציבור תומך בפיתרון מדיני. כמו כן, עולה כי 63% מהציבור סבור כי התקשורת נוטה שמאלה, לעומת 27% שסברו כי התקשורת אינה בעלת עמדה מובהקת. 10% מהציבור סבור כי היא בעלת נטיית להתנגד להסדר.

מעמדת התקשורת בפועל, כפי שעולה מניתוח השיח התקשורתי בנושא יחסי ישראל והפלסטינים שבמסגרתו נותח כל אייטם בנושא על פי נטייתו להתנגד או לתמוך בחתירה ישראלית להסדר, עולה כי לעומת האופן בו נתפסת התקשורת בקרב הציבור, העמדות שבאות לידי ביטוי בתקשורת בפועל מאוזנות הרבה יותר: הנתח הנרחב של הסיקור, 39%, מציג איזון ללא תמיכה מובהקת באחד הצדדים, לעומת 35% מהסיקור שנוטה לתמוך בהסדר ו-26% מהסיקור שממנו עולה התנגדות להסדר. המחקר המלא יוצג במושב במסגרת כנס אילת לעיתונות 2015 ביום שני 16.11.2015.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully