וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ הכנסת: דרישה להבהרות ממועצת הכבלים והלוויין

9.11.2015 / 14:08

בדיוני הוועדה המיוחדת לבדיקת המכרז והפעלת ערוץ הכנסת עלו שאלות בנוגע לאופן שבו נוצלו מיליוני שקלים מתוך התקציב. בוועדה מטילים את האחריות על מועצת הכבלים והלוויין, המפקחת על הערוץ. המועצה: הועברו דיווחים לצוות בראשות מנכ"ל הכנסת שביקש לדחות את המכרז

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחכים לתשובות. ערוץ הכנסת/מערכת וואלה!, צילום מסך
גורמים בוועדה אומרים היום לוואלה ברנז'ה כי התשובות שהתקבלו עד כה הן חלקיות ואינן מספקות. אותם גורמים הוסיפו כי בוועדה לא מצפים שחדשות 2 ימסרו דיווחים כספיים מפאת סודיות מסחרית, אלא הגוף המפקח על הערוץ ובן חי-שגב העומדת בראשו

הוועדה המיוחדת הבודקת את המכרז והמודל שעל פיו פועל ערוץ הכנסת העלתה שורה של תהיות בנוגע לניצול תקציב הערוץ, העומד על 19 מיליון שקלים, אולם טרם קיבלה תשובות ברורות. בוועדה מטילים את האחריות על אי הסדרים הכספיים על מועצת הכבלים והלווין המפקחת על הערוץ, ולא על חדשות 2 שמפעילה את ערוץ הכנסת בעשור האחרון.

כדי לקבל הסברים על ניצול התקציב הוזמנה יו"ר מועצת הכבלים והלווין ד"ר יפעת בן חי להופיע בפני הוועדה, אלא שלאחר שביטלה את הגעתה, שקלו בוועדה את האפשרות להפעיל צו הבאה שיכפה עליה להגיע. לחילופין בדקו בוועדה אפשרות לזמן נציגות מהרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, למרות שהערוץ אינו תחת אחריותה.

הוועדה המיוחדת לבדיקת הערוץ, בראשות השופטת בדימוס שרה פריש, שהוקמה לפני כחודשיים, בודקת גם את האופן שבו מנוצל התקציב שמגיע מבית המחוקקים. הבדיקות הראשוניות העלו סימני שאלה בנוגע לאופן שבו נוצלו מיליוני שקלים, על פי הערכות מדובר בכמחצית מתקציב הערוץ. בתוך כך עלתה השאלה האם נעשה בכספים שימוש לצרכים שאינם תואמים את מטרות הערוץ שנקבעו בתנאי הרישיון.

גורמים בוועדה אומרים היום לוואלה ברנז'ה כי התשובות שהתקבלו עד כה הן חלקיות ואינן מספקות. אותם גורמים הוסיפו כי בוועדה לא מצפים שחדשות 2 ימסרו דיווחים כספיים מפאת סודיות מסחרית, אלא הגוף המפקח על הערוץ ובן חי-שגב העומדת בראשו. כמו כן הדגישו אותם גורמים כי לוועדה אין טענות כלפי עבודתה המקצועית של חברת חדשות 2.

במקביל להטלת האחריות על מועצת הכבלים והלווין, נמשכים הניסיונות מצד הכנסת לדחות את המכרז להפעלת הערוץ. בשבוע שעבר, לאחר שהמועצה קבעה כי המכרז ייצא ללא דחייה בעוד כשלושה חודשים, פנה מנכ"ל הכנסת לבן חי וביקש שוב לבחון את דחיית המכרז, זאת בניגוד לעמדתם של המועצה ושל ערוצים 10 ו-20 שמעוניינים להתמודד במכרז להפעלת הערוץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבטיחה להגיע. יפעת בן חי-שגב/מערכת וואלה!, צילום מסך

חדשות 2: "טענה הזויה"

בן חי-שגב מסרה בתגובה: "לאחר הקמת הוועדה הציבורית לבחינת ההסדרה של שידורי ערוץ הכנסת, יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין החליטה לכנס את מליאת המועצה על מנת שזו תקבל החלטה בנושא, החלטה שהתקבלה ב-29.10. לאחר החלטת מליאת המועצה, תואמה פגישה בין יו"ר המועצה לבין חברי הוועדה כדי שזו תציג את ההחלטה לחברים, וזו תתקיים במהלך השבועות הקרובים. כזכור, המועצה החליטה פה אחד להיצמד ללוח הזמנים המקורי, כלומר סיום המכרז הנוכחי בנובמבר 2016".

בנוגע לבקשה לדחות את המכרז נמסר: "אכן התקבלה פנייה למועצה מטעם מנכ"ל הכנסת לדון מחדש בהחלטתה, אך לא הוצגו ליו"ר המועצה נתונים או נימוקים חדשים שלא היו מונחים על שולחן חברי המועצה בעת שהחליטו לקיים את המכרז על פי המועד המקורי. ככל שיוצגו כאלה, נשקול את הבקשה ברצינות הראויה. בינתיים, פנינו לגופים שהביעו את עמדתם בנושא בפני מליאת המועצה לאשר את חשיפת טיעוניהם, לבקשת מנכ"ל הכנסת".

עוד מסרה בן חי-שגב כי "לעניין הדוחות הכספיים של ערוץ הכנסת, אלו מועברים על פי תנאי המכרז למחלקה הכלכלית של מנהלת הסדרת השידורים לציבור. במהלך השנים הם סיפקו לנו את כל הדוחות שהיו אמורים וקיימנו מספר נקודות בדיקה במועצה לגבי הערוץ, שאף נקנס מספר פעמים בעקבות הפרת תנאי הרישיון, כשבסופו של דבר הערוץ הגיע לעמידה כמעט מוחלטת בהוראות הרישיון. במקביל, על פי תנאי המכרז, מחויב המפעיל של ערוץ הכנסת להעביר חשבוניות חודשיות על הוצאות הערוץ לצוות המתאם בין הכנסת, המועצה ומפעיל הערוץ – צוות שבראשותו עומד מנכ"ל הכנסת".

מחדשות 2 נמסר בתגובה: "כל הנתונים שהתבקשנו להעביר הוגשו. לא ברורה לנו הטענה, זו טענה הזויה -קשה להתמודד עם גורמים אנונימים שמפריחים לאוויר טענות שכאלה".

מדוברות הכנסת נמסר בתגובה: "איננו מתייחסים בשום צורה לתכני הדיונים. מסקנות הוועדה יתפרסמו באופן פומבי. לא נשקלה אפשרות להוציא צו הבאה, ד"ר בן חי ממילא צפויה להופיע בפני הוועדה בקרוב. חבל שמועצת הכבלים והלוויין מנהלת שיח עם הכנסת באמצעות התקשורת. הכנסת, מצידה, תנסה להימנע מכך. אכן, מנכ"ל הכנסת פנה ליו"ר המועצה בבקשה לקיים דיון נוסף בהחלטתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully