וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סגירת גל"צ: מכה נוספת לתקשורת הישראלית"

10.11.2015 / 20:02

מפקדי גלי צה"ל לשעבר יצחק טוניק ונחמן שי קוראים שלא לאמץ את המלצת הרמטכ"ל להוציא את גל"צ מצה"ל ובשיחה עם וואלה ברנז'ה הם מזהירים שהתחנה תיפגע אנושות. אבי בניהו חושב שצריך למצוא חלופה שבה תוכל להמשיך ולפעול, והשרה מירי רגב מברכת: "הצבא צריך לעסוק בהגנה"

שרת התרבות והספורט, מירי רגב. ניב אהרונסון
"מוטב שגל"צ תשקף את עקרון היסוד שלו". רגב/ניב אהרונסון
ח"כ שי: "אין בשום פנים ואופן מצב שיעקרו את התחנה מהנוף התקשורתי בישראל ואם צריך חוק נעשה חוק שיהיה מקביל לחוק השידור הציבורי. מספיק כלי תקשורת נפגעים ונפגעו לאחרונה"

מפקדי גל"צ לשעבר מתנגדים בחריפות להמלצת הרמטכ"ל להוציא את גלי צה"ל מהצבא. כפי שפורסם היום (שלישי), במסגרת התוכנית "גדעון", החליט הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט על קיצוץ בחלקים שונים בצבא, הכולל את הוצאת התחנה הצבאית מצה"ל. המלצת הרמטכ"ל באה לאחר ששרת התרבות מירי רגב הודיעה שיש בכוונתה להתערב בתכנים ולערוך שינויים בפלייליסט של גלגלצ.

רגב, שהודיעה כי תעלה את הנושא בוועדת החינוך של הכנסת לאחר ששר הביטחון משה (בוגי) יעלון קרא לה שלא להתערב בגל"צ וגלגלצ, מיהרה לברך. "אני תומכת בעמדתו של הרמטכ"ל המשקפת תפיסה לפיה הצבא צריך לעסוק בהגנה על גבולות ישראל. עד שעמדתו של הרמטכ"ל תגיע לשלב הכרעה מוטב שגל"צ, תחנת הרדיו של הצבא, תשקף את עקרון היסוד שלו: צבא העם ותיתן ביטוי לרב תרבותיות במדינת ישראל", אמרה.

"כשהרמטכ"ל ממליץ המלצות כאלו זה כבר חצי מבושל וחצי אפוי וזה מסמן סכנה אמיתית להמשך קיומה של התחנה", אומר לוואלה ברנז'ה ח"כ נחמן שי ששימש בעבר כמפקד גלי צה"ל. "אם התחנה תצא מחוץ לצבא ותהפוך להיות יחידת סמך או משהו כזה במשרד הביטחון זה בהכרח תהליך או מעמד שיחשב פוליטי. אסור באיסור מוחלט שתחנת שידור תהיה בכפיפות ישירה לשר, זה קרה עם הטלוויזיה החינוכית אבל הפרק הזה כבר מסתיים. זו מכה נוספת לתקשורת הישראלית בכלל ולשידור הציבורי בפרט".

אתה חושב שיש קשר בין ההמלצה לבין ההצהרות של השרה מירי רגב בנוגע לתחנה?

"זה לא קשור לזה אבל בעיניי הייתה איזושהי התפתחות שפתאום האירה את הבעייתיות של התחנה והעלתה מחדש על פני השטח את המעמד המיוחד ויוצא הדופן שלה. הכסף הוא לא העיקר, אבל יש מעשים שהם סמליים במידה רבה. באופן טבעי, אם פוגעים ביחידות לוחמות נשאלת השאלה לגבי תחנת שידור צבאית בעלת אופי אזרחי. אני חושב הרמטכ"ל לא אוהב שעושים לו צרות עם גלי צה"ל והוא לא צריך את כאב הראש הזה. אחת החוכמות שאני למדתי כשהייתי שם זה איך להוביל את התחנה באופן שלא תהיה נושא למחלוקות ציבוריות, לשמור אותה בלב הקונצנזוס מה שלא קרה בזמן האחרון". שי הודיע שיזום חוק בנושא גלי צה"ל שיבטיח את מעמדה של התחנה כתחנת שידור ציבורית הכפופה לצה"ל בלבד. "אין בשום פנים ואופן מצב שיעקרו את התחנה מהנוף התקשורתי בישראל ואם צריך חוק נעשה חוק שיהיה מקביל לחוק השידור הציבורי. מספיק כלי תקשורת נפגעים ונפגעו לאחרונה".

אבי בניהו בבריתה של נכדת שר הרווחה חיים כץ, מאי 2015. ראובן קסטרו
"מחר הרמטכ"ל לא יוכל לעמוד מול מפקדים שיאמרו לו שהוא השאיר את התחנה". בניהו/ראובן קסטרו

"הרמטכ"ל לא יכול לסגור חטיבות ולהשאיר את גלי צה"ל"

בניהו: "אותי זה מקומם שאלפי אנשי קבע הולכים הביתה, מקצצים בחטיבות, מקצצים בחיל החינוך שמעניק ערך מוסף תרבותי לחיילים והתקשורת מתמקדת רק בגלי צה"ל"

"הבעיה של הרמטכ"ל זה לא הכסף. תקציב התחנה הוא נמוך, 20 מיליון שקלים בלבד, הבעיה שלו היא הנראות והסדר הנכון", אומר מנגד לוואלה ברנז'ה אבי בניהו, "אני הייתי מפקד גלי צה"ל והייתי גם דובר צה"ל וצריך להסתכל על הדברים מנקודת המבט של הרמטכ"ל, הוא אמור להוביל את צה"ל טלטלה ושינוי מבני, מנטלי וארגוני עם סכין חד והוא לא יכול לסגור חטיבות וטיסות ולהשאיר את גלי צה"ל. אותי זה מקומם שאלפי אנשי קבע הולכים הביתה, מקצצים בחטיבות, מקצצים בחיל החינוך שמעניק ערך מוסף תרבותי לחיילים - והתקשורת מתמקדת רק בגלי צה"ל. אבל גדי איזנקוט לא פוליטיקאי והוא מבין שאין לו ברירה. הוא מסתכל על תפקידו ומחר הוא לא יוכל יעמוד מול מפקדים שיאמרו לו שהוא קיצץ בחטיבה והשאיר את התחנה".

בניגוד להערכה כי המהלך לא ייצא לפועל, בניהו משוכנע שאיזנקוט יממש את תוכניתו וידאג למצוא חלופה שבה תוכל להמשיך ולפעול. "הרמטכ"ל יקיים מהלך שנועד להבטיח את קיומה של התחנה. אני יכול לומר שבדקתי את הכוונות והרמטכ"ל מבין שגלי צה"ל היא חשובה אבל הוא מבין שאי אפשר להשאיר אותה בצה"ל. הוא עושה צעד אמיץ שדווקא יבטיח את קיומה של גלי צה"ל תחת שמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
יצחק טוניק. שי אוקנין
"בדרך כלל הרמטכ"ל ושר הביטחון הם אלו שמגנים עליה". טוניק/שי אוקנין

"התחנה מביאה תועלת רבה לצבא בעלויות מאוד נמוכות"

גם יצחק טוניק מתנגד באופן נחרץ לסגירת התחנה הצבאית. לוואלה ברנז'ה הוא אומר כי "חייבים להשאיר את התחנה הצבאית באחריות של צה"ל. לתחנה יש חשיבות בלתי רגילה במרקם היחסים בין הצבא לחברה. התחנה מביאה תועלת רבה לצבא בעלויות מאוד נמוכות, הרי עיקר ההכנסות הן מהתשדירים והחסויות. ההמלצה של הרמטכ"ל קצת מפתיעה, בדרך כלל דיבורים מהסוג הזה בנוגע לגלי צה"ל באים מצד הפוליטיקאים. מדי כמה שנים יש פוליטיקאים בעלי עניין שמנסים לפגוע בתחנה ובדרך כלל הרמטכ"ל ושר הביטחון הם אלו שעוצרים אותם ומגנים עליה ולא אלו שמבקשים לפגוע בה".

מפקד גלי צה"ל ירון דקל סירב להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully