וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מ-2017: 38 מיליון שקלים נוספים להפקות מקור

12.11.2015 / 14:25

מועצת הכבלים והלוויין החליטה להעלות באחוז את חובת היקף ההשקעה בהפקות מקור של החברות HOT ו-yes. כיום משקיעה חברת הכבלים 180 מיליון שקלים וחברת הלוויין 132 מיליון שקלים

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

מועצת הכבלים והלווין החליטה להעלות את חובת ההשקעה של חברות HOT ו-yes. החל משנת 2017 יעבירו החברות 9% מהכנסות דמי המנוי לטובת הפקות מקור.

שיעור ההשקעה בהפקות מקור כיום עומד על 8% מהכנסות החברות מדמי מנוי. מדובר על השקעה של 180 מיליון שקלים של HOT ו-132 מיליון שקלים של yes. במסגרת חובת ההשקעה הפיקו חברות הכבלים והלוויין את "פאודה", "זגורי אימפריה", "שטיסל", "סרט ערבית", "מגש הכסף", "שכונה", ו"החממה". החל מהשנה הבאה תשקיע HOT כ-21 מיליון שקלים נוספים ו-yes 17 מיליון.

כדי לבדוק האם אין מקום לשנות את היקף ההשקעה, ערכה המועצה שימוע ציבורי באוקטובר בשנה שעברה. כמו כן ערכה סקר שבו עלה כי יותר צופים מעוניינים בתוכן מקורי. המועצה אף הזמינה חוו"ד כלכלית מחברת הייעוץ הכלכלית "עדליא". בחוות הדעת נקבע כי בטווח הקרוב, ניתן להעלות את שיעור ההשקעה בהפקות מקור עד ל-9.83%, כלומר בכמעט 2% מהשיעור שנקבע עד כה, מבלי שייווצר איום על האיתנות הפיננסית של החברות. המועצה החליטה להתספק בעלייה ל-9% ועם אפשרות לחזור להשקעה המינימלית של 8%.

יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין, ד"ר יפעת בן חי שגב, מסרה: "הפקות המקור הן עמוד השדרה של התרבות הפופולארית בישראל. הפקות המקור שנוצרו פה בעשור האחרון בטלוויזיה הרב ערוצית הם מקור לגאווה לאומית ויש לחזק אותן דוקא בעידן של גלובליזציה הולכת וגוברת".

בן חי-שגב, הוסיפה כי בקרוב יסתיים תהליך מיקוד הרגולציה שהיא מובילה, אשר יעניק לגופים המשדרים מידה גבוהה יותר של חופש ניהולי ותוכני: "הרגולציה הנוכחית על שידורי טלוויזיה סובלת מעודפות ובעיקר מחוסר הבחנה בין עיקר וטפל. הרגולציה החדשה צריכה להעניק למשדרים יותר חופש ניהולי ותוכני, ולשים את כובד משקלה בתחום היצירה המקורית".

בחברת yes זעמו על ההחלטה, ומסרו בתגובה: "מדובר בהחלטה תמוהה שבה הממשלה מטילה קנס על לקוחות yes והוט ומפלה אותם באופן בוטה אל מול שחקני טלוויזיה אינטרנטיים אחרים תוך שהיא מעודדת לקוחות לשימושים פיראטיים לא חוקיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully