וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לדובר צה"ל נורמות של משרד יחסי ציבור"

16.11.2015 / 19:40

הכתב הצבאי של חדשות 10 אור הלר תוקף: שיקולי רייטינג וחשיפה מובילים את דובר צה"ל. מנגד, מי אם לא הכתב והפרשן הצבאי של חדשות 2 רוני דניאל, מגן: הוא עושה עבודה טובה, אין בפניו את כל האמת. כנס אילת - דו"צ על המוקד

תמונות מפאנל "היחצ"ן הגדול בישראל".. צילום: שלומי דעי,
"המתווכים הם העיתונאים". תא"ל מוטי אלמוז ואור הלר/צילום: שלומי דעי
אור הלר: "דובר צה"ל התחיל לעשות שיקולים שלא אמורים להיות מעניינו: איפה יש רייטינג, כוח, חשיפה ולעשות תעדופים. בסופו של דבר צבא ההגנה לישראל הוא של כולנו"

דובר צה"ל הפך להיות יחצ"ן שלעיתים מפלה כלי תקשורת בשל שיקולי רייטינג, כך טען הכתב הצבאי של חדשות 10 אור הלר בפאנל בכנס אילת לעיתונות, שעסק בשאלה האם דובר צה"ל עושה שימוש לרעה בכוחו. "אסור לדבר עם שום גורם צבאי בלי אישור של דובר צה"ל, קציניו וחייליו. דובר צה"ל שהוא גוף התקשורת הכי גדול ושמן עם התקציב הגדול במדינה ועם האינפורמציה הכי קריטית לכולנו - מלחמה ושלום", טען הלר והוסיף: "אני חושב שנכנסו נורמות של משרד יחסי ציבור לדובר צה"ל. דובר צה"ל התחיל לעשות שיקולים שלא אמורים להיות מעניינו: איפה יש רייטינג, כוח, חשיפה ולעשות תעדופים. בסופו של דבר צבא ההגנה לישראל הוא של כולנו".

בפאנל שהתקיים היום (שני) השתתפו מלבד הלר, הכתב והפרשן הצבאי של חדשות 2 רוני דניאל, עורך מהדורת "מבט" בערוץ 1 אבי מוסקל, הפרשן הצבאי של ynet רון בן ישי ויועץ התקשורת איתי בן חורין שנשמעו פחות תקיפים באשר לתפקודו של דובר צה"ל תא"ל מוטי אלמוז, שלקח גם הוא חלק בדיון.

"דובר צה"ל הוא לא יחצ"ן, אני לא מתעסק ביחסי ציבור. הצבא הוא דוברו של החייל, של משפחתו של החייל וכן, גם של הרמטכ"ל", הסביר תא"ל אלמוז, "תפקידינו להגיד לציבור ובעזרתם גם דברים טובים וגם דברים רעים, יחצ"ן עושה בדיוק ההפך, מדבר רק על הדברים הטובים".

דניאל חיזק את דובר צה"ל והוסיף: "מערכת דובר צה"ל היא מערכת שמשרתת היום צורך או תפיסה ועושה את זה מאוד טוב. אני מצפה שיגידו לי אך ורק אמת, לא תמיד יש בפניו של דובר צה"ל את כל האמת".

על כך אמר הפרשן הצבאי של ישראל היום ומגיש תוכנית הבוקר יואב לימור שהנחה את הפאנל: "כאילו שעבודתנו תלויה במה שדובר צה"ל נותן או לא נותן לנו, אנחנו אמורים לעשות את העבודה שלנו דרכו".

בן ישי התייחס לדבריו של לימור ואמר: "בחסות העיתונאים דובר צה"ל מבצע את התפקיד הכי חשוב שלו – יחצ"נות לצה"ל ולרמטכ"ל, וזה לגיטימי כל עוד הוא לא הופך את זה לתפקיד היחיד והראשי שלו. אבל דובר צה"ל הבין שכדי לבנות אמון בין הצבא לעם צריך מתווך והמתווך הזה הם העיתונאים".

"יש לדובר צה"ל מונופול על המידע"

רוני דניאל: "בשביל סיפור על חברון או אם אין חיילים שמתנהלים שם, אתה לא צריך את דובר צה"ל בכלל, אם אתה ממש רוצה לך לשם ותעשה את זה ואל תתעצל ותתבכיין ש'לא נתנו לי ולא הביאו לי'"

בהמשך הוסיף בן ישי כי "דובר צה"ל הוא אכן יחצ"ן. אחד מתפקידיו הוא להיות יחצ"ן של צה"ל ויחצ"ן טוב רוצה לקבל את הרייטינג הכי גבוה שהוא יכול לקבל למוצר שהוא מנסה לשווק. דובר צה"ל לא ממונה על הצדק בין העיתונאים לעיתונים. אם הוא מפלה באופן שיטתי אמצעי תקשורת אחד על פני אחד אז אני יכול להבין".

תא"ל אלמוז אמר בתגובה לטענות: "בכל מקום שתהיה תחרות, יהיה בכי. אי אפשר שביום אחד כל התקשורת בישראל תקבל את כל האייטמים הנחשבים".

בהמשך שאל לימור את משתתפי הפאנל האם לא רצוי שהצבא יהיה פתוח לתקשורת. "אני לא מסכים עם האמרה הזו שהצבא סגור לתקשורת", הגיב תא"ל אלמוז, אולם לאחר מכן ציין: "אין קצין בצבא שלא מאוים בכך שיעוף מצה"ל אם ידבר עם עיתונאי ללא אישור דובר צה"ל".

הלר המשיך לתקוף: "אתם לפעמים לוקחים שיקולים כמו ביטחון המדינה כשיקולים יחצ"נים".

אבי מוסקל הגיב גם הוא: "יש לדובר צה"ל מונופול על המידע".

דניאל הוסיף: "צריך את דובר צה"ל כמו שצריך קצין מול מצלמה שיענה לשאלות. בשביל סיפור על חברון או אם אין חיילים שמתנהלים שם, אתה לא צריך את דובר צה"ל בכלל, אם אתה ממש רוצה לך לשם ותעשה את זה ואל תתעצל ותתבכיין ש'לא נתנו לי ולא הביאו לי'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully