וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השרה רגב אמרה שהיא תתערב, אז אמרה"

17.11.2015 / 18:03

בפאנל לציון 20 שנה להקמת הרדיו האזורי בכנס העיתונות, בעלי התחנות ומנכ"ל הרשות השנייה ניר שוויקי הסכימו כי יש לשלב תוכן שיווקי בתכנים ולהסדיר את הנושא שהתברר בדיון כרגיש במיוחד. ומה חושבים ברדיו האזורי על שרת התרבות ויחסה לגל"צ?

ניר שוויקי. יח"צ, הרשות השנייה, ענבל מרמרי
הכללים ישתנו. ניר שוויקי/ענבל מרמרי, יח"צ, הרשות השנייה

באופן גלוי הודיעו בעלי תחנות הרדיו האזורי למנכ"ל בפועל של הרשות השנייה לרדיו ולטלוויזיה ניר שוויקי, כי אין להם ברירה אלא לשלב תוכן שיווקי בתכנים. הדברים עלו בפאנל שהתקיים היום (שני) בכנס אילת לעיתונות לציון 20 שנה להקמת הרדיו האזורי, בהשתתפות שוויקי, הבעלים של רדיו לב המדינה ורדיוס דוד בן בסט המשמש כיו"ר התאחדות הרדיו האזורי, מנכ"ל רדיו ירושלים שלום אורן, סמנכ"ל התוכניות ברדיו ECO FM99 שרון שפירא, מנכ"ל רדיו חיפה דני נישליס, הבעלים ומנכ"ל רדיו א-שמס סוהיל כראם והמגיש דידי הררי שהנחה את הפאנל.

"התוכן השיווקי אסור ברדיו ובטלוויזיה, זה החוק ואנחנו אוכפים אותו", הסביר ניר שוויקי מדוע ברשות פותחים בהפרות וקונסים תחנות רדיו בעקבות שילוב של פרסום אסור. הררי שאל בתגובה מדוע הוא נתקל בתוכן שיווקי בטלוויזיה, ואמר לשוויקי: "אם אני רואה 'הישרדות' ופתאום המשתתפים מקבלים מעדני YOLO וכולם אומרים: 'יו, שוקולד, שוקולד, איזה יופי'. זה תוכן שיווקי?".

שוויקי, השיב: "יש תוכן שיווקי ברדיו ובטלוויזיה, יש, זה קיים לא יום ולא יומיים. הנושא הזה היה צריך להיות מוסדר מזמן, זה לא הוסדר. אנחנו מסכימים שאי אפשר להשאיר את הכללים ואת החוקים כמו שהם. היו אין ספור ועדות בנושא ואני יודע שיש עכשיו כוונה כנה גם של מועצת הרשות השנייה וגם שלי לשנות הנושא הזה. מבחינתי אני מרגיש לא נוח להיות מנכ"ל של גוף שצריך לאכוף את הנושא הזה. אבל אני אוכף כי אני מחויב על פי חוק".

ההרי המשיך לנסות ולהבין מדוע הנושא עדיין נאכף, ואמר לשוויקי: "ברדיו יש אפשרות להעביר תחנות. אם אני אשדר במשך 50 דקות תוכן שיווקי ופרסומות מתוך שעה, סביר להניח שהמאזין יעבור לתחנה אחרת. הבחירה צריכה להיות של אנשי תחנות הרדיו כי הם צריכים להתקיים, הם משלמים עבור זמן אוויר, עבור תוכן, עבור עובדים".

כראם הוסיף כי יש הכרח בשינוי הכללים והתאמתם לתקופה הנוכחית והביא לדוגמה את המאבק שניהל על מנת שיוכל לשדר ביום כיפור.

בן בסט התייחס גם הוא לנושא, ואמר לשוויקי: "הייתה פה רגולציה ברברית בעבר. חייבים להתחשב בנו, אנחנו לא אווזים לא תמיד צריך לתת סטירה". בהמשך הוסיף: "גלי צה"ל החליטו שהם מכפילים את דקות הפרסום. המשמעות היא ש-23 מיליון שקלים היו נלקחים מתחנות הרדיו האזוריות. זה היה ממוטט תחנות". בן בסט התייחס בהמשך להצהרותיה של שרת התרבות מירי רגב בנוגע לגלי צה"ל וגלגלצ, ואמר: "אז השרה רגב אמרה שהיא תתערב, אז היא אמרה, אז מה? זה לא יקרה והמהומה לא מוצדקת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully