וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השוטרים שותקים בבתי המשפט אבל מדליפים לעיתונאים"

17.11.2015 / 21:08

לידיעת כתבי המשטרה: כנראה שהמקורות שלכם אינם מדליפים פרטים על כל החקירות הגדולות. ראש אגף החקירות סיפר בכנס אילת לעיתונות כי ישנן לא מעט פרשיות שלא הודלפו ויחשפו ממש בקרוב

עו"ד ציון אמיר. ברני ארדוב
"לא משנה מה כתוב ברשת". ציון אמיר/ברני ארדוב
דורון הרמן: "כבר אין צווי איסור פרסום. במקרים שאני, בערוץ 10, לא יכול להגיד את הדברים, הרשת כבר מלאה בכל הפרטים, לכן יש משמעות לחשאיות חקירה"

"אנו מכירים את תופעת ההדלפות והמשטרה לא חוקרת את זה באמת. לכל עיתונאי יש מקור. בבית משפט אנשי משטרה לא משיבים על שאלות בטענה שהחקירה חסויה, ותוך כדי הדיון אתה נכנס לאתר החדשות, ומגלה שיש דיווח שנמצא כבר בחוץ. מה המשטרה עושה בתופעות כאלה?", כך טען עו"ד ציון אמיר בפאנל בנושא ההדלפות וצווי איסור הפרסום, שהתקיים היום (שני) בכנס אילת לעיתונות.

בפנאל השתתפו בנוסף לעו"ד אמיר, ראש אגף החקירות במשטרה ניצב מני יצחקי, הצנזורית הראשית אל"מ אריאלה בן אברהם, כתב ערוץ 10 דורון הרמן, היועץ המשפטי של אגודת העיתונאים תל אביב עו"ד אילן בומבך ויועץ התקשורת אמיר דן.

"המשטרה מוציאה כמה עשרות צווי איסור פרסום בלבד בשנה, ורובם בנושאים ביטחוניים בשיתוף פעולה עם צה"ל וגורמים אחרים. שימוש בהם נעשה רק במקרים בהם אנו דואגים לתוכן החקירה או לרגישויות שנוגעות לחיי אדם וקטינים. בכלל רב צווי איסור הפרסום הם לא מיוזמת המשטרה אלא המעורבים בפרשות", אמר ניצב יצחקי.

דורון הרמן הגיב לדברים ואמר: "כבר אין צווי איסור פרסום. במקרים שאני, בערוץ 10, לא יכול להגיד את הדברים, הרשת כבר מלאה בכל הפרטים, לכן יש משמעות לחשאיות חקירה".

עו"ד אמיר התייחס לטענותיו של הרמן ואמר: "זה לא משנה מה כתוב ברשת וכמה. יש לזה משמעות אחרת כשזה מגיע מגוף רשמי".

בהמשך הציג דן את נושא צווי איסור הפרסום כדרך שבה נוקטת המשטרה על מנת להסתיר כישלונות בחקירות: "יש רעה חולה במדינת ישראל שנקראת הדלפות. המשטרה היא אחד הארגונים המדליפים ביותר. המשטרה לא נלחמת בתופעת ההדלפות ולא זכור לי שוטר שאיבד את משרתו כי הוא הדליף. אז המשטרה בוחרת בדרך הקלה של הוצאת צווי איסור פרסום".

ניצב יצחקי אמר בתגובה: "בחודש האחרון חתמנו על מקרים בודדים ביותר של צווי איסור פרסום ואין להם כל קשר להדלפות. הסיבות הן רק טובת החקירה וחיי אדם".

יצחקי הוסיף כי "מרבית הפעילויות המבצעיות הכבדות שלנו בארץ ובעולם, במיוחד בשנה האחרונה ואני מקווה שצפויות עוד פעילויות גדולות השנה, לא מודלפות. אני רוצה להאמין שמה שמוגש כניירות לשופט אלה לא הדברים שיוצאים. יש לנו חומרים שבמשך שנים שלא יוצאים, יש חומרים לדצמבר וינואר שלא הודלפו".

הדיון הגיע גם להקלטות של אהוד ברק, לאחר שהמנחה רועי כ"ץ מרדיו תל אביב אמר כי המכשול העיקרי לצנזורה הוא "אקס גנרלים עם פה גדול מאוד" והזכיר את ברק. אל"מ בן אברהם התייחסה לדברים ואמרה: "הקטע ששוחרר לפרסום מהקלטות אהוד ברק אושר על ידי הצנזורה. השאלה צריכה להישאל היא מה יתר הדברים שאמר. מה שאושר לא חשף מידע שלא היה ידוע קודם". אל"מ בן אברהם התייחסה גם לטענות שעלו בפאנל על כך שברק העביר מידע לאנשים שלא הוסמכו לקבלו, והוסיפה: "לא נראה לי שהפאנל הזה הוא המקום לחשוף כיצד נבחר בצנזורה לפעול בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully