וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הכבלים והלוויין הורתה: לעצור העלאת מחירים ב-HOT ו-yes

22.11.2015 / 11:33

יו"ר המועצה ד"ר יפעת בן חי-שגב פנתה במקביל לממונה על ההגבלים העסקיים, לאחר ששתי החברות הודיעו בסמיכות על העלאת מחירים. חברת הלוויין בתגובה: "מדובר בהאשמות חסרות אחריות"

אילוסטרציה. ShutterStock
"העלאת המחירים אינה מוצדקת"/ShutterStock

יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין ד"ר יפעת בן חי-שגב, הורתה לחברות HOT ו-yes להקפיא את עליית המחירים שעליה הכריזו בסמיכות זמנים, והודיעה כי תפנה לממונה על ההגבלים העסקיים בבקשה לבדוק את הנושא.

לפני פחות משבועיים הודיעו שתי החברות על העלאות המחירים. yes הודיעה כי היא מעלה את מחיר שירות ה-VOD ובכך משווה את המחיר לזה שגובה המתחרה עבור השירות. בסמוך למועד הודעתה של yes, הודיעה גם HOT כי היא מתכוונת להעלות את מחירי הערוצים בחבילת הבסיס וכן את המחירים עבור שירותים חד פעמיים.

על פי הרישיון לשידורים של חברות הכבלים והלוויין, רשאית יו"ר המועצה להורות לחברות להימנע משינויי מחירים אם היא מוצאת בין השאר כי יש בהם, לדעתה, כדי לגרום לפגיעה בתחרות ולאפליה בין מנויים. במקביל, כאמור, הודיעה בן חי שגב כי תפנה לממונה על ההגבלים העסקיים בדרישה לבדוק את הסמיכות של הודעות של שתי החברות על הכוונה להעלות מחירים.

"העובדה ששתי חברות המהוות בצורה כזו או אחרת מונופול, כל חברה בפני עצמה, ודואופול דה-פקטו יחדיו, מחייבת בדיקה מדוקדקת של סמיכות ההודעות על השוואת מחירים ביניהן", אמרה בן חי שגב והוסיפה: "מעבר לכך, אני סבורה כי העלאת המחירים אינה מוצדקת בהתחשב במדדי הרווחיות של שתי החברות ובכך שטלוויזיה אינה מוגדרת מוצר מותרות אלא בבחינת מוצר בסיס, שצריך להיות שווה לכל נפש בישראל".

מחברת yes נמסר בתגובה: "מדובר בהאשמות חסרות אחריות, הרי המועצה עצמה אישרה את עדכון מחיר ה-VOD עוד ב-2014. אנו מזמינים את הממונה לערוך בדיקה ולגלות כי אנו פעלנו על פי החוק והודענו על כך בשקיפות והגינות ללקוחותינו. ייתכן והמתחרים בחרו לפעול אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully