וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך ynet: "שוקלים לוותר על הטוקבקים"

24.11.2015 / 11:29

בכנס "נלחמים בגזענות" אמר ערן טיפנברון: "מדובר בצעד דרסטי של האתר. אנשים פשוט איבדו את הבושה גם כשהם מגיבים בפנים גלויות". וואלה ברנז'ה לא תוותר לעולם על חופש הטיקבוק במדור

ערן טיפנברון. ירון ברנר,
ערן טיפנברון/ירון ברנר

האם אתר ynet מבית "ידיעות אחרונות" יוותר על הטוקבקים? בכנס "נלחמים בגזענות" של קרן ברל כצנלסון שהתקיים אתמול (שני) באוניברסיטת תל אביב, אמר עורך האתר, ערן טיפנברון: "אנחנו שוקלים לבטל את מוסד הטוקבקים הנוכחי ולעבור למתכונת אחרת של בחירת שניים עד ארבעה טוקבקים מעניינים בלבד מתחת לכל כתבה". טיפנברון הוסיף כי "זהו צעד דרסטי של האתר אבל לא יפתור את הבעיה הכללית במדינה. רק חינוך הוא הפיתרון".

טיפנברון לקח חלק בפאנל שעסק בשנאה, באלימות ובגזענות ברחבי הרשת, בהנחיית העיתונאית עינת פישביין, שבו לקחו חלק גם סנ"צ מאיר חיון, ראש יחידת סייבר ארצית להב 433 במשטרת ישראל ורביב טל, מנכ"ל חברת VIGO לניטור ומחקר במדיה החברתית.

במהלך הפאנל התייחס טל לקיצוניות ברשת, וציין: "אנישם לא מתביישים להעלות פוסטים וטוקבקים גזעניים וקללות בשמם. להפך, נראה שהם גאים בכך הבושה כבר לא קיימת". על כך הגיב סנ"צ חיון: "מה שבאמת נדרש זה אקט חינוכי. אנחנו לא רוצים שוטר שיעבור על כל פוסט".

טיפנבורן התייחס לכך ואמר: "אנחנו הראשונים בארץ שהוספנו טוקבקים ופתאום התברר שהציבור מותח את גבולות חופש הביטוי מעבר לגבול הסביר. זמן לא רב אחרי זה הבנו שצריך לעשות ניטור לטוקבקים. במשך שנה החזקנו עורכים מיוחדים שינטרו טוקבקים בעייתיים. היום מי שמנטר את הטוקבקים זה מחשב. הוא יודע לזהות מילים בעייתיות ופשוט מעיף לזבל תגובות בעייתיות. חלק מהן הוא מעביר לסינון שבו נפסלות מילים פוגעניות וחלק אחר המחשב מעביר לעריכה של עורך בשר ודם. למשל המילה ערבי תמיד נבדקת אצלנו למקרה שהיא תופיע ב קונוטציה של קללה. אגב הוספנו את האפשרות לכתוב תגובות דרך הפייסבוק כדי שהפנים והשמות יהיו גלויים מתוך ציפייה שזה ימתן את התגובות, אבל מתברר שזה לא השפיע. אנשים פשוט איבדו את הבושה גם כשהם מגיבים בפנים גלויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully