וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין הרשות לתאגיד: מי ירכוש את המשחק המרכזי?

26.11.2015 / 11:53

ב-31 במרץ אמור תאגיד השידור הציבורי להתחיל לפעול, אך בינתיים לא ברור מי ירכוש את המשחק המרכזי שהמכרז אליו עתיד להיסגר בדצמבר: הרשות בפירוק המעוניינת בזכויות או התאגיד שנוטה לוותר עליהן? וואלה ברנז'ה עם המחלוקת החמה

שדרי המשחק עמיחי שפיגלר, מוטי איוניר. ברני ארדוב
ניצחו בסבב הקודם. עמיחי שפיגלר ומוטי איוניר/ברני ארדוב
לא ברור האם תוכל הרשות בפירוק להתמודד ולשלם עבור הזכויות שמחירן קפץ מ-15 ל-18 מיליון שקלים

במעבר בין רשות השידור לתאגיד השידור, עלול השידור הציבורי לאבד את זכויות השידור של המשחק המרכזי. לוואלה ברנז'ה נודע כי בין אנשי הרשות לאנשי התאגיד מתקיימת בימים אלו מחלוקת ערה באשר לשאלה האם לרכוש את הזכויות שעלותן עומדת על כ-80 מיליון שקלים.

בתחילת השבוע תתקיים פגישה בין אנשי רשות השידור לאנשי התאגיד, על מנת לבחון כיצד ניתן יהיה לרכוש את המשחק המרכזי בכדורגל ולהמשיך לשדרו בערוץ הציבורי. בינתיים על פי גורמים המעורים בפרטים רשות השידור רכשה את ספר המכרז, אבל הדרך להתמודדות במרכז ארוכה ומורכבת.

מינהלת הליגה יצאה במכרזים על זכויות השידור של המשחק המרכזי, משחקי ליגת העל והליגה הלאומית. בסך הכל מדובר בשלוש חבילות בסכום כולל שהתייקר בכ-20% ועומד על כ-60 מיליון שקלים: המשחק המרכזי שבו מחזיק הערוץ הראשון, משחקי ליגת העל שבו מחזיק ערוץ "ספורט 1" – צ'רלטון ומשחקי הגביע והליגה הלאומית שבו מחזיק ערוץ הספורט. הפעם הוחלט לבטל את החבילה הרביעית של זכויות שידור בסלולאר שבו החזיק ערוץ ONE, ולמעשה כל גוף יהיה רשאי לשדר את המשחקים בכל הפלטפורמות העומדות לרשותו.

לא מעט גופי שידור יתמודדו על שלושת המכרזים, בהם על המשחק המרכזי שייסגר עד ה-3 בדצמבר. גם ברשות השידור מעוניינים בזכויות השידור שמניבות לערוץ 1 רייטינג נאה ביחס להיקפי הצפייה הנמוכים בערוץ. אולם לא ברור האם תוכל הרשות בפירוק להתמודד ולשלם עבור הזכויות שמחירן קפץ מ-15 ל-18 מיליון שקלים.

השקעה של 80 מיליון שקלים עבור משחקים שלא ניתן להשתמש בהם

מנגד, הנטייה בתאגיד היא לוותר על שידור המשחק. על פי החוק אמור תאגיד השידור הציבורי להתחיל את שידוריו ב-31במרץ. גורמים רבים מטילים ספק בכך שהתאגיד יוקם על פי לוח הזמנים שהוגדר בחוק ונוכח המצב המורכב שנוצר בימים אלו נבדקות ההשלכות המשפטיות והכלכליות לרכישת זכויות השידור. השאלה המרכזית היא מי יוכל, אם בכלל, לרכוש אותן: רשות השידור בפירוק או התאגיד שמוגבל ברכישת זכויות שידור לאירועי ספורט לסכום של עד 15 מיליון שקלים, אלא אם השקיעה 180 מיליון שקלים בהפקות מקור.

מלבד המחיר עבור הזכויות שעומד על 18 מיליון שקלים לעונה, ישנן עלויות הפקה של כשני מיליון שקלים נוספים. המכרז, יש לציין, הוא לארבע שנים והמשמעות היא השקעה של 80 מיליון שקלים עבור משחקים שלא ניתן להשתמש בהם בשידורים חוזרים. זאת בשעה שלתאגיד מוקצבים 200 מיליון שקלים בלבד להפקות מקור.

המכריע במחלוקת: משרד האוצר

יו"ר איגוד התסריטאים: "אין בעיה שהרשות תיקח את המשחק בתנאי שתעמוד בהתחייבות ליוצרים. בינתיים לא הרשות ולא התאגיד עומדים בהתחייבויות בנוגע לסוגה עילית, דרמה ודוקו"

היוצרים שנפגעו אנושות מפירוק רשות השידור והקפאת ההפקות מתכוונים לצאת למאבק. עמית ליאור, יו"ר איגוד התסריטאים אמר לוואלה ברנז'ה: "אין בעיה שהרשות תיקח את המשחק המרכזי בתנאי שתעמוד בהתחייבות ליוצרים. בינתיים לא הרשות ולא התאגיד עומדים בהתחייבויות בנוגע לסוגה עילית, דרמה ודוקו. במצב הזה לתאגיד יהיה רק חדשות, משחק מרכזי ותוכניות נוסטלגיה מהארכיון. זה יהיה ערוץ המשחק המרכזי וזה חוצפה וביזיון כלפי היוצרים".

נראה כי בסופו של דבר מי שיכריע במחלוקת יהיה משרד האוצר. בקיץ האחרון סמוך לפתיחת הליגה, במשרד האוצר הערימו קשיים על רשות השידור ועצרו את הזרמת הכספים לרכישת הזכויות. רק לאחר מאבקים נשאר המשחק המרכזי בערוץ 1. הפעם המאבק יהיה מורכב יותר, הן בשל מצבה של הרשות והן לנוכח העובדה שעל פי גורמים המעורים בפרטים מספר גופי שידור מעוניינים לרכוש את הזכויות, בהם ערוץ 10 שבבעלות קבוצת RGE, המחזיקה בערוץ הספורט ושואפת לסינרגיה בין הערוצים השונים שבבעלותה.

מרשות השידור נמסר בתגובה לדברים: "רשות השידור שוקלת בכובד ראש את רכישת מסמכי המכרז, תוך היוועצות עם תאגיד השידור הישראלי החדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully