וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף סוף: הועברו לאישור שמות חברי מועצת התאגיד

30.11.2015 / 13:22

כשמונה חודשים לאחר שנבחרו וכחודשיים לאחר אישור התיקונים בחוק השידור הציבורי, הועברו מרבית שמות חברי מועצת התאגיד לאישור הוועדה לבדיקת מינויים בשירות הציבורי - כך נודע לוואלה ברנז'ה

שלמה פילבר. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
מחכים לאישור. שלמה פילבר/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

משרד התקשורת העביר את שמות חברי מועצת תאגיד השידור הציבורי לאישור הוועדה לבדיקת מינויים בשירות הציבורי, בראשות השופטת בדימוס בלהה גילאור. מדובר במרבית חברי המועצה, שסיימו את ההליך המקדים במשרד התקשורת. בסופו של דבר תבחן הוועדה 11שמות: יו"ר ו- 10 חברי מועצה, לאחר שאחד מחברי המועצה פרש.

מועצת התאגיד נבחרה באפריל על ידי ועדת איתור בראשות השופט עזרא קמא. מאז הקמתה, הספיק לפרוש מוועדת האיתור חיים פרייליכמן וכעת יהיה על השופט קמא למצוא לו מחליף. בנוסף, על הוועדה יהיה למצוא מחליף לחבר המועצה ה-12 שפרש.

שמות חברי המועצה הועברו כחודשיים לאחר אישור התיקונים בחוק השידור הציבורי. העיכוב בהעברת השמות, הן בטרם אושרו התיקונים בחוק והן לאחר אישורם, הובילו לביקורת שהופנתה לעבר ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו ומנכ"ל המשרד שלמה פילבר, על כך שאינם מקדמים את הקמת המועצה על מנת לשמור על שליטה בתאגיד. מלבד ביקורת ציבורית, נתניהו נדרש להתייחס לנושא, בעקבות עתירה שהגיש ח"כ אראל מרגלית יחד עם עמותת "הצלחה".

השמות שהועברו לאישור כוללים את גיל עומר שהומלץ לתפקיד יו"ר המועצה. עומר, מנכ"ל מוזיאון הילדים בחולון, שימש בעבר בתפקיד העורך הראשי של גלי צה"ל וראש מערכת החדשות ב"ידיעות אחרונות". כמו כן המליצה הוועדת האיתור על מישל קרמרמן שבתפקידה האחרון שימשה מנכ"לית תחנת הרדיו "אקו 99 FM", נפתלי גליקסברג במאי דוקומנטרי, אורית מסילתי, רואת חשבון ולשעבר סמנכ"ל כספים בראלקו סוכנויות בע"מ וסמנכ"ל כספים בקבוצת ראלקו ישראל, דלית שטאובר מנכ"לית משרד החינוך לשעבר ואבי רט, ראש מכון ש"י באוניברסיטת בר-אילן וחבר ארגון רבני צוהר.

עם הקמת מועצת התאגיד יהיה על היו"ר והחברים לבחור מנכ"ל קבוע לתאגיד, תפקיד שבו משמש כמנכ"ל זמני אלדד קובלנץ. כמו כן, על המועצה יהיה לאשר את העובדים שיתקבלו לתאגיד, בפרט את המנהלים שהליך איתורם ובחירתם אמור להסתיים בימים הקרובים.

במשרד התקשורת אישרו כי שמות החברים הוגשו לוועדה לבדיקת מינויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully