וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועידת פסגה: האתרים הגדולים משיבים מלחמה ליוטיוב

1.12.2015 / 13:21

האם אתרי התוכן יצליחו לגזור נתח משמעותי יותר מהפרסום ברשת? מנכ"לי וואלה!NEWS, מאקו ו-ynet קיימו מפגש פסגה ראשון מסוגו שיזמה חברת ארטימדיה המשיקה פרסום ממוקד בווידאו ומבטיחה לקחת נתח גם מיוטיוב ופייסבוק הגדולים. גם וואלה ברנז'ה הייתה שם

כנס ארטמדיה 2015. ניב אהרונסון
ואולי תבוא הבשורה? כנס "ארטמדיה"/ניב אהרונסון
מנכ"ל וואלה!: "וידאו הוא מנוע צמיחה, 65% מהטרפיק מגיע מהווידאו ולכן הרבה לפני שהקמנו את האולפן השקוף הקמנו אתר של צפיות וידאו. מאז שהאולפן נפתח כמות האייטמים שאנחנו מייצרים היא פי שלושה וכמות הצפיות פי שניים"

האם אתרי התוכן יצליחו לגזור נתח משמעותי יותר מהפרסום ברשת, בעיקר מפייסבוק ומיוטיוב? הבוקר (שלישי), בכנס שיזמה חברת "ארטימדיה", ניסו ראשי החברה להביא את הבשורה החדשה לפורטלי התוכן הישראלים בתחום הפרסום הממוקד ווידאו.

בכנס נפגשו בפעם הראשונה נציגי האתרים המובילים בישראל, בפאנל משותף למנכ"ל וואלה!NEWS אילן ישועה, מנכ"ל ynet אבי בן-טל, מנכ"ל מאקו אורי רוזן, מנכ"ל יוניברסל מקאן דיגיטל אמיר וייס והמשנה למנכ"ל חברת רכש המדיה - TFM גיא שמחון. בתום הפאנל לא היה לגמרי ברור האם ארטימדיה תביא את הבשורה ועד כמה הווידאו באמת מכניס כסף.

וייס פתח וציין כי על פי מדדי יפעת כ-200 מיליון שקלים בשנה מופנים בישראל לפרסום ברשת, כששני שליש מופנים לפייסבוק וליוטיוב. בן-טל בירך על הדרך החדשה להגדלת נתח הפרסום, וישועה ציין: "יש אתרי מדיה והם מוכרים בכל מיני דרכים וזה הגיע סוף סוף לישראל, זה לא חדש. כשל השוק בישראל נובע מהגודל שלו, השוק בישראל קטן. אני לא יודע אם ההשקעה של ארטימדיה תהיה צל"ש או טר"ש, את זה נדע בהמשך".

"ההזדמנות העיקרית שיש כאן היא שהאינטרנט הופך לפרסונלי לגמרי ולנו אין את היכולת לבודד את הקהלים ועקוב אחרי גולשים בודדים. אולי באמצעות הפרסום הזה נוכל יחד לקפוץ לשלב הבא. אבל וואלה לא התמזגה עם ארטימדיה".

רוזן הסביר כי "מאקו הוא אתר של קשת וקשת זו טלוויזיה, אנחנו משדרים תוכניות שכל עם ישראל רוצה לראות. במאקו זמן הצפייה הממוצע הוא בין 25-1 דקות צפייה לווידיאו ובתוכו משלבים פרסומות ואנשים מחכים, כמו בטלוויזיה, שהפרסומות ייגמרו. האסטרטגיה שלנו היא טלוויזיה בדיגיטל וזה שם אותנו במקום אחר ביחס למתחרים שאצלם זה נראה מיושן".

ישועה אמר בתגובה: "וידאו הוא מנוע צמיחה, 65% מהטרפיק מגיע מהווידאו ולכן הרבה לפני שהקמנו את האולפן השקוף הקמנו אתר של צפיות וידאו. מאז שהאולפן נפתח כמות האייטמים שאנחנו מייצרים היא פי שלושה וכמות הצפיות פי שניים".

כנס ארטמדיה. ניב אהרונסון
"מאבק עיקש". גיא שמחון/ניב אהרונסון

"הגיע הזמן להרוויח בצורה הוגנת"

מנכ"ל ynet: "ציפינו שהווידאו יהיה מנוע צמיחה והוא התברר כמנוע צניחה. העלות היא מאוד יקרה לעומת אייטמים של טקסט. צפיות הווידאו גדלו, אבל לא הכניסו כסף. התפכחנו וזה לא הכיוון שלנו"

בן-טל, שהתייחס לנושא ציין: "אני אהיה משבית שמחות, ציפינו שהווידאו יהיה מנוע צמיחה והוא התברר כמנוע צניחה. כתב ממוצע מייצרים עשרות אייטמים, כתב ממוצע לא מייצר עשרות קטעי וידיאו ביום. העלות היא מאוד יקרה. צפיות בווידאו גדלו, אבל לא הכניסו כסף. התפכחנו וזה לא הכיוון שלנו, הכיוון הוא לא להשקיע 4-5 מיליון שקלים בייצור סדרה אינטרנטית. אנחנו משקעים באייטמים עם חריגות ומספר תוכניות וחדשות באופן שוטף".

שמחון הוסיף כי "יצרני וידאו כמו ynet או וואלה נמצאים במאבק עיקש ואני חושב שהגיע הזמן שניתן יהיה להרוויח בצורה הוגנת. השיחה שמתנהלת בנוגע לקהלים היא שיחת טלוויזיה ולא בטוח שבאינטרנט התמחור יהיה על פי רייטינג. יש משהו מעבר לזה ואילו התוצאות. יצרני הווידאו באינטרנט צריכים להפיק את המרב מהכסף שהשקיעו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
כנס ארטמדיה 2015. ניב אהרונסון
"כשל השוק בישראל נובע מהגודל שלו". מנכ"לי האתרים/ניב אהרונסון

"אין לנו מתחרים, משום שאצלנו התוכן הוא ראשון"

על פי הנתונים שהוצגו בכנס שוק הפרסום בווידאו נמצא בעלייה מתמדת. בשנת 2015 הושקעו בפרסום וידאו בדיגיטל בארצות הברית 7.77 מיליארד דולרים לעומת 5.81 מיליארד בשנה שלפניה. על פי התחזית, השוק יגיע בעוד שלוש שנים ליותר מ-14 מיליארד דולרים. ישראל המחרים קצת יותר צנועים ובשנת 2015 הושקעו בפרסום בווידאו באינטרנט 200 מיליון שקלים, כאשר 1,600 מותגים בחרו ברשת לצורך פרסום.

ארטימדיה מוכרת את הפרסום בווידיאו של כמעט כל האתרים בישראל ובשל כך פנתה באחרונה לרשות ההגבלים העסקיים.
בחברה, לפחות על פי ההצהרות, מתכוונים להעביר נתח גדול יותר מהכספים לאתרי התוכן הישראלים. "הרשת הישראלית שלנו חושבת אחרת, הרשת שלנו היא זירה שאמורה להשפיע", אמר ד"ר מנכ"ל החברה ד"ר עופר מילר שהוסיף: "אין לנו מתחרים, משום שאצלנו התוכן הוא ראשון והפלטפורמה הטכנולגית היא מאחוריו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully