וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות להגבלים: אין עבירה על החוק בעליית מחירי העיתונים המתואמת

1.12.2015 / 16:02

כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, הרשות להגבלים עסקיים בדקה האם נעשה תיאום בין העיתונים לאחר הפחתת המע"מ. לאחר הבדיקה נמצא כי לא הייתה עבירה על החוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הודיעו באופן ברור על שינוי המחירים. העיתונים הגדולים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרשות להגבלים עסקיים קבעה כי לא עולה כל חשד להפקת חוק בתיאום המחירים בין העיתונים בעקבות הפחתת המע"מ.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה ברנז'ה, לפני כחודש וחצי פנתה לרשות עמותת "הצלחה" באמצעות עורכי הדין אלעד מן ואורי ברעם, בטענה כי עולה חשד להעברת מידע באופן גילוי בין העיתונים, לצורך תיאום מחירים ופגיעה בתחרות. הפניה לרשות נעשתה לאחר שבעקבות הפחתת המע"מ בשיעור של אחוז אחד, פורסמו בעיתונים "ידיעות אחרונות", "הארץ", "מעריב" ו"גלובס" כי מחירי העיתונים יישארו ללא כל שינוי.

אולם לאחר בדיקה שנערכה ברשות עולה כי אין בסיס לטענות שהעלו עורכי הדין מטעם "הצלחה". במכתב התשובה למן, צוין כי העיתונאים פעלו כחוק כאשר עדכנו את הקוראים בהודעות ברורות ולא הייתה כל הטעייה.

ב"ישראל היום", יש לציין, הודיעו לקוראים על הפחתת מחירי המינוי. מעבר לביקורת שעוררו ההחלטות שלא להפחית את מחירי העיתונים, כעת עולה הטענה כי ההודעות הגלויות סייעו לעיתונים לתאם ביניהם מחירים ובכך לפגוע בתחרות.
בעקבות הדברים, אמר מן: "אנחנו חושבים שהתשובה של הרשות שגויה ולא משקפת את המצב המשפטי הנכון ובעצם מהווה אפקט מצנן בכל הנוגע לאכיפה יעילה של מדיניות איתותים בין מתחרים, המביאה בסופו של דבר לפגיעה בתחרות ובצרכנים. ההסבר בנוגע לאופן עדכון המחירים, מאולץ ומתאמץ להסביר באופן לגיטימי את הפעולה שבגינה הוגשה התלונה".

"עניין זה מצטרף גם לסירוב הרשות לבחון את פניית מועצת הכבלים והלוויין בעקבות העלאת המחירים של החברות yes ו-HOT והחשש לתיאום גם בינן בהקשר דומה", הוסיף עו"ד מן, "היה מצופה מרשות ההגבלים לנקוט בגישה אקטיבית ומעמיקה יותר בכל הנוגע לבחינת תלונות ומידע הנוגע לשוק התקשורת, כפי שהיא עושה לא פעם בקשר לשווקים מרכזיים אחרים בהן מתקיימות תופעות דומות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully