וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות חשיפת זהות הנערה המתאבדת: נפתח הליך הפרה נגד ערוץ 10

2.12.2015 / 16:17

למרות האזהרות, בערוץ 10 שודרו כתבות בהן הופיעו קרובי משפחתה ושמה של הנערה באופן גלוי. היום, כך נודע לוואלה ברנז'ה, הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה נגד הערוץ - אשר בסופו יוחלט אם ייקנס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האב, הדודה והפוסטים. ערוץ 10/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו פתחה בהליך הפרה לכאורה נגד ערוץ 10 וחברת חדשות 10 - כך נודע לוואלה ברנז'ה. ההליך נפתח לאחר שבערוץ חשפו פרטים שהביאו לזיהוי הנערה בת ה-13 ששמה קץ לחייה, על אף האזהרות המוקדמות.

כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, בשבוע שעבר לאחר שנחשף בעיתונים ובאינטרנט שמה של בת ה-13 ששמה קץ לחייה, פנה אופיר רייכמן ראש אגף הטלוויזיה ברשות השנייה לגופים המשדרים שבו הזהיר מפני חשיפת הנערה ועבירה על החוק.

במכתב ששלח רייכמן לזכייניות ערוץ 2 קשת ורשת, ערוץ 10 וחברות החדשות 2 ו-10, הוא ציין באופן ברור כי חשיפת פרטים שיביאו לזיהוי הנערה מהווים עבירה על החוק. בנוסף וידא רייכמן בשיחות טלפון כי המסר הועבר.

למרות זאת, בשלוש תוכניות שונות לאורך הערב, פורסמו פרטים שהביאו לזיהוי הנערה. בעקבות הדברים הוחלט ברשות השנייה לפתוח בהפרה נגד הערוץ וחברת החדשות.

מהרשות שנייה נמסר בתגובה: "הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה לכאורה כנגד ערוץ 10 וחדשות 10 בשל שידור פרטים מזהים ופרטים המאפשרים את זיהויה של נערה בת 13 אשר התאבדה באותו השבוע, לרבות ריאיון עם אבי הנערה בתוכנית '5 עם רפי רשף', דבר שחזר על עצמו במהלך המהדורה המרכזית, לרבות חשיפת פניו ושמו המלא וכן הצגת פוסטים שפרסמה הנערה ברשתות החברתיות בתוכנית 'הצינור' תוך ציון שמה המלא".

עוד נמסר כי "יצוין כי הרשות השנייה התריעה בפני הזכיינית בעניין זה בטרם השידורים האמורים. הרשות השנייה תמשיך לבצע את עבודתה ותפקח על שידורי הטלוויזיה והרדיו המסחריים על מנת למנוע כל פגיעה בציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully