וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזוכים בפרס פרימור: דפנה ליאל, עומרי אסנהיים וחיים ריבלין

7.12.2015 / 16:22

הרשות השנייה הכריזה על הזוכים בפרס ע"ש חברת המועצה רחל פרימור ז"ל: שני כתבי חדשות 2 על סדרת כתבות בנושאי חינוך ודיור וכתב "עובדה" של קשת על תחקיר בנושא המכון לרפואה משפטית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עדויות מאבו כביר. עומרי אסנהיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרשות השנייה הכריזה על זוכי בפרס פרימור לתחקירים עיתונאיים: דפנה ליאל, עומרי אסנהיים וחיים ריבלין.

בשנה השביעית לפרס ע"ש חברת המועצה רחל פרימור ז"ל, זכתה ליאל במקום הראשון בסכום של 10,000 שקלים על סדרת כתבות בנושא הזנחת הגיל הרך ששודרה בחדשות 2; במקום השני, בסכום של 6,000 שקלים זכה אסנהיים על התחקיר בנושא סודות המכון לרפואה משפטית ששודר בתוכנית "עובדה" של קשת ובמקום השלישי, בסכום של 4,000 שקלים, זכה חיים ריבלין על סדרת כתבות בנושא הדיור הציבורי ששודרה בחדשות 2.

השלושה נבחרו מתוך 15 הצעות שהגישו לוועדה זכייניות הטלוויזיה שנמצאות תחת פיקוח הרשות. שמות המועמדים נבחנו על ידי ועדת הפרס, בהם יו"ר הוועדה ד"ר דליה זליקוביץ נציגת מועצת הרשות השנייה, השופט בדימוס גבריאל שטרסמן, יוסי בר מוחא נציג אגודת העיתונאים, שמעון אלקבץ עורך ראשי רשות השידור, נציג הציבור רו"ח אבי פרומרמן, נציג המשפחה ומיטל שגב דוברת ונציגת הרשות השנייה.

לדברי ועדת הפרס, התחקיר של ליאל חשף בעיה חברתית ברמה ארצית והוביל בין היתר לפתרון ושינוי משמעותי לאחר ששר החינוך החליט על הוספת סייעת נוספת לגני הילדים.

בנוגע לאסנהיים ציינה הוועדה כי התחקיר חשף עדויות קשות על מה שנעשה מאחורי הקלעים במכון לרפואה משפטית, עורר סערה במערכת המשפטית והיועץ המשפטי לממשלה הורה על הקמת ועדה שתחקור את הכשלים בנושא.

ריבלין שבסוף השבוע נבחר לקבל את פרס "אות הידידות החברתי", זכה במקום השלישי לאחר שהוועדה ציינה כי סדרת כתבות בנושא הדיור הציבורי, נגעה בנושא חשוב שהיה קרוב גם לרחל פרימור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תחקיר שהוביל לשינוי. דפנה ליאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

אוה מדז'יבוז' יו"ר מועצת הרשות השנייה, אמרה בעקבות הבחירה: "הזוכים של שנה זו, והמועמדים המגוונים מעידים על החשיבות העמוקה והערך הרב של שידורי הטלוויזיה המסחרית, על תפקידם הציבורי המהותי, בהצפת בעיות עומק בחברה הישראלית, הצגת התמונה המלאה ועבודת תחקיר ללא מורא גם בסוגיות הרגישות ביותר".

ניר שוויקי מנכ"ל בפועל של הרשות השנייה, הוסיף: "גם השנה הזוכים הביאו למסך ולכל בית בישראל תמונת מצב מהימנה ומקיפה של המציאות הישראלית, תוך עבודה קשה והתעמתות עם נושאים לא פשוטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully