וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקפא המכרז לשידורי משחקי הכדורגל הישראלי

8.12.2015 / 15:30

היום היו אמורים לגשת למכרז חמישה גופים, בהם הענקית הבינלאומית מדיה פרו וקבוצת RGE. אלא שפרטנר הגישה צו מניעה נגד ההליך. ברשות השידור לא בטוחים שיוכלו לגשת למכרז בעקבות החלטת התאגיד לוותר עליו

ולדימיר סטויקוביץ' שוער מכבי חיפה. ברני ארדוב
חכו ל-21 בדצמבר. הדרבי החיפאי ששודר אמש בערוץ 1/ברני ארדוב

בית המשפט המחוזי בתל אביב נעתר לבקשת חברת פרטנר, והוציא צו מניעה על הליך המכרז למשחקי הכדורגל הישראלי של מינהלת הליגה, שאמור היה להתקיים היום (שלישי). בית המשפט קבע דיון ל-21 בדצמבר, אולם במינהלת ובפרטנר ביקשו להקדימו.

חברת הסלולר ואינטרנט פנתה לבית המשפט לאחר שהובהר לה ממינהלת הליגה כי משום שהיא תשדר באמצעות טכנולוגיה אינטרנטית (OTT), שאינה קיימת בשוק, היא תיאלץ לשלם 20% בנוסף להצעה שהגישה. יחד עם זאת, הובהר לחברה כי במידה שתגיע ל-250 אלף מנויים, תיאלץ לשלם 10% נוספים מלבד ההצעה המקורית.

המכרז על זכויות השידור למשך ארבע עונות, כולל שלוש חבילות בסכום כולל שהתייקר בכ-20% ועומד על כ-60 מיליון שקלים: המשחק המרכזי שבו מחזיק הערוץ הראשון שעלה מ-15 ל-18 מיליון שקלים לעונה, משחקי ליגת העל שבו מחזיק ערוץ ספורט 1 – צ'רלטון ומשחקי הגביע והליגה הלאומית שבו מחזיק ערוץ הספורט.

במכרז הנוכחי מלבד פרטנר, צפויות להתמודד קבוצת RGE שמחזיקה בערוץ הספורט ובערוץ 10, ערוץ ספורט 1 – צ'רלטון וענקית התקשורת הבינלאומית מדיה פרו שמחזיקה בזכויות השידור של הליגה הספרדית.

גם ברשות השידור קנו את המעטפות למכרז, אלא שבתאגיד השידור הציבורי שאמור להתחיל את פעילותו ב-31 במרץ החליטו שלא להתמודד, ולהשקיע סכום כולל של כ-80 מיליון שקלים עבור ארבע עונות. מנגד, ברשות השידור נוטים שלא לוותר על המשחק המרכזי, שמניב רייטינג נאה ביחס להיקפי הצפייה בערוץ. כך, למשל, אמש הגיע הדרבי החיפאי במסגרת ליגת העל בכדורגל לנתון של 8.7% צפייה.

מחברת פרטנר ומרשות השידור לא התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully