וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסדה לה ויסטה, טייק 2

9.12.2015 / 17:00

מדוע פרופ' ירון זליכה סירב להופיע בחדשות 2 לצדו של נחמיה שטרלסר? תלוי את מי שואלים. זליכה: "לא מופיע לצדו של אדם חסר תרבות". שטרסלר: "פחד להתעמת עם מי שמכיר יותר טוב ממנו את מתווה הגז". רינה מצליח: "זליכה התרגל לכיתה של מהנהנים"

ירון זליכה. ניב אהרונסון 
ברני ארדוב, עיבוד תמונה
לא יפגשו באולפן. פרופ' ירון זליכה ונחמיה שטרסלר/עיבוד תמונה, ניב אהרונסון ברני ארדוב
רינה מצליח: "יחימוביץ' היא דוגמה לאשה אמיצה שתמיד מגיעה כשמזמינים אותה. כנראה שזליכה התרגל לכיתה של מהנהנים"

גורמים בחדשות 2, בהם העיתונאית רינה מצליח, טוענים כי פרופ' ירון זליכה חושש מעימותים טלוויזיוניים ומתחמק מהם. מנגד, זליכה דוחה את הטענות ואומר לוואלה ברנז'ה כי אכן סירב להשתתף בתוכנית "שש עם", אבל רק משום שהיה אמור להופיע לצדו של נחמיה שטרסלר, שאותו הוא מכנה: "אדם חסר תרבות שאין לי כבוד אליו". וכן, כל זה קשור למתווה הגז.

אתמול (שלישי) הוזמן פרופ' זליכה, מכוכבי הסדרה "מגש הכסף" ומי שהיה החשב הכללי במשרד האוצר, להופיע בדיון בנושא מתווה הגז בתוכנית "שש עם" של חדשות 2, לצדו של עיתונאי "הארץ", העורך והפרשן הכלכלי נחמיה שטרסלר.

זליכה השיב בשלילה ורינה מצליח, עיתונאית בחדשות 2 ומגישת "פגוש את העיתונות", נזכרה בפעם נוספת שבה הוא העדיף להתחמק מעימות טלוויזיוני. "הייתם מאמינים? ירון זליכה סירב לבוא לתכנית חיסכון לעימות מול גדעון תדמור", צייצה מצליח בטוויטר. עיתונאי חדשות 2 עמית סגל, צייץ בתגובה למצליח: "מוזר, ב'מגש הכסף' לזליכה לא הייתה בעיה לדבר שעה שלמה. פתאום לא נוח לו עימות. אני מתחיל להתרשם שמונולוגים זה יותר הקטע שלו". מיד אחר כך הוסיף סגל: "אם זליכה היה עונה לשאלות, אפשר היה להבין איך הצליח לשלב בין תדמית הלוחם בטייקונים ובין שירותים לאילן בן דב הרקוב".

ואכן, מבדיקת וואלה ברנז'ה עולה כי בהזדמנויות שונות סירב פרופ' זליכה להשתתף ב"תוכנית חיסכון", לאחר שהתברר כי ייאלץ להתעמת עם אחד ממתנגדיו מול מצלמות הטלוויזיה. כך, למשל, לפני כחודש, לאחר שפורסם כי ישמש יועצו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, הוא הוזמן לתוכנית, אולם לא היה מוכן לעימות. בסופו של דבר, בתוכנית נאלצו להסתפק בקטע מתוך הסדרה "מגש הכסף", שבו מתבטא נגד ההסתדרות גיא רולניק, העורך הראשי של דה מרקר וכוכב נוסף של הסדרה.

איכשהו, חרף הניסיונות, בחדשות 2 מתקשים להושיב את זליכה מול אחד ממתנגדיו. את מצליח זה מכעיס, בפרט על רקע הטענות המופנות כלפי ערוץ 2 בנוגע לאופן סיקור המאבק במתווה בגז. "יש טענה מופרכת שיש אנשים שהתאהבו בה, לפיה ערוץ 2 לא מסקר את מתווה הגז, ואני רציתי להפריך את הטענה", אומרת מצליח לוואלה ברנז'ה, "שלי יחימוביץ' היא דוגמה לאשה אמיצה שתמיד מגיעה כשמזמינים אותה ולא חוששת מעימותים. כנראה שפרופ' זליכה התרגל לכיתה של מהנהנים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יחימוביץ' לא מפחדת. מצליח ושטרסלר/מערכת וואלה!, צילום מסך
נחמיה שטרסלר: "הסיבה האמתית היא שזליכה פשוט פחד להתעמת עם מי שמכיר הרבה יותר טוב ממנו את מתווה הגז"

אלא שזליכה דוחה את הטענות של מצליח ושל חבריה לחברת החדשות. לוואלה ברנז'ה הוא אומר בתגובה: "מתחמק מעימותים זו האשמה שעוד לא האשימו אותי. ערוץ 2 נמנע מלסקר באופן הולם את ההפגנות נגד הגז. אני לא בורח מעימותים, ערוץ 2 כנראה רגיל שכל מי שהוא מזמין לראיונות קופץ לדום ואני לא קופץ לדום, אני איש עסוק".

"ספציפית לגבי 'שש עם', אני כן הסכמתי עד שציינו בפניי שמי שמופיע איתי באולפן זה נחמיה שטרסלר. אני עם האיש הזה לא מופיע. אין לי שום כבוד לאדם חסר התרבות הזה, ואין זה מרמתי להופיע עם אדם כמוהו".

רינה מצליח הזכירה אדם נוסף, את גדעון תדמור, שגם איתו לא הופעת.

"עם גדעון תדמור אין לא שום בעיה להופיע. כל הבקשות לראיין אותי מופנות לדוברת של הקריה האקדמית אונו איילה רשף, שמסננת חלק מהבקשות, אני לא יכול להיענות לכולם כל הזמן, אני צריך גם לעבוד. אין לי בעיה להתעמת עם תדמור, אבל עם נחמיה שטרסלר אני לא מוכן להופיע וזו לא הפעם הראשונה שאני מסרב להופיע לצדו. מאז שהוא התראיין איתי לפני כשנה ולאחר שירדתי מהקו, ולא בנוכחותי, הוא חירף וגידף אותי בשקרים והכפשות הוא הפגין חוסר תרבות וחוסר אתיקה".

זליכה הוסיף כי "אני מכיר את רינה מצליח כמה שנים ואני יודע שהיא אדם ישר ואני מתפלא שהיא לא נתנה פירוט של הנסיבות שבהן סירבתי להתראיין. אדרבא, שתתאם איתי מועד ותזמין גם את גדעון תדמור".

שטרסלר מסר בתגובה לדבריו של זליכה: "אני לעומתו לא אגרר להשמצות. אומר רק שאין כל קשר בין דבריו לבין האמת. הסיבה האמתית שלא רצה לבוא לעימות היא שהוא פשוט פחד להתעמת עם מי שמכיר הרבה יותר טוב ממנו את מתווה הגז".

מ"תוכנית חיסכון" נמסר בתגובה: "ירון זליכה מגיע לעיתים קרובות לתוכנית ונשמח לארח אותו גם בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully