וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ אישר תביעה ייצוגית על הדרת נשים ברדיו

10.12.2015 / 12:18

בית המשפט העליון דחה את הערעור שהגישה תחנת הרדיו החרדית "קול ברמה" וקבע כי ארגון "קולך" יוכל להגיש תביעה ייצוגית בסכום של יותר מ-104 מיליון שקלים

בית שמש, הדרת נשים ברחובות, דצמבר 2011. עומר מירון
בית שמש, הדרת נשים ברחובות, דצמבר 2011/עומר מירון

בית המשפט העליון דחה את הערעור שהגישה תחנת הרדיו "קול ברמה", וקבע כי ארגון "קולך" יוכל להגיש תביעה ייצוגית בסכום של יותר מ-100 מיליון שקלים על הדרת נשים.

המרכז הרפורמי לדת ומדינה והתנועה הרפורמית הגישו בשם ארגון "קולך", בקשה להגיש תביעה ייצוגית נגד תחנת הרדיו החרדית, לאחר שבין השנים 2009-2011 נמנעה מלהעלות נשים לשידור. בית המשפט דחה את הערעור שהגישה תחנת הרדיו בעקבות פסיקת בית המשפט המחוזי בירושלים, יחד עם זאת קבע כי הערעור נדחה למעט שאלות הנוגעות להיקף הנזק והערכתו הכספית.

שופט בית המשפט העליון, יורם דנציגר, שדחה את הערעור ציין כי "מצאתי לנכון להביע כבר בפתח הדברים את תחושת המיאוס ושאט הנפש מקיומה של תופעה זו, אשר נדמה שרק הולכת ומתרחבת, באותם מקרים שבהם היא עולה כדי הפליה אסורה".

בתגובה להחלטת בית המשפט מסרו עורכי הדין שייצגו את "קולך" בעתירה, אורלי ארז לחובסקי ואסף פינק: "אנו מברכים על החלטתו של בית המשפט שקבע באופן חד משמעי שרדיו קול ברמה נקט באפליה כאשר הדיר נשים משידוריו ושארגון 'קולך' הוא ארגון ראוי להגשת התביעה הייצוגית.
פסק הדין מבטא מגמה ראויה של הרחבת עקרון איסור האפליה. זהו תקדים חשוב בשימוש בכלי התובענה היצוגית למיגור האפליה".

מקול ברמה נמסר בתגובה: "צר לנו על החלטת בית המשפט, אך יש לזכור כי מדובר על תובענה הנוגעת לתקופה שלפני כחמש שנים. מאז התבצעו ברדיו מספר תהליכים יחד עם הרשות השנייה ובית המשפט סמך ידו עליהם. יחד עם זאת בית המשפט קיבל את עמדת הרדיו בנקודה מרכזית וקבע כי לא ניתן להשית על הרדיו קנס כספי ללא הוכחת נזק. מגישות התביעה הינן נשים רפורמיות שאין בינן לבין הרדיו או לבין למאזינותיו דבר וחצי דבר והן בוודאי לא מהוות חלק מקהל המאזינים הטבעי שלו. קול ברמה הוא רדיו חרדי הפועל בהתאם להנחיות גדולי ישראל תוך שמירת כבוד הנשים מעמדן והאדרתן בהתאם לעמדת ההלכה החוק והנורמות המקובלות וכך ימשיך לפעול גם בעתיד".

עוד נמסר כי "אנו בטוחים כי בהמשך הדיון המשפטי יוכח כי לא הייתה כל פגיעה חלילה בציבור הנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully