וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וכעת, בחזרה לאולפן

13.12.2015 / 11:37

כמו עוף החול, הטוק שואו חוזר: בעונת החורף הנוכחית יעלו על המסך תוכניות אולפן עם גורי אלפי, טל פרידמן, אסף הראל וככל הנראה גם אייל קיציס. מה מתכננים גופי השידור ועד כמה גם זה קשור למצב הכלכלי בשוק הטלוויזיה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האם יהיו מספיק מרואיינים? אסף הראל, גורי אלפי, טל פרידמן ואייל קיציס/מערכת וואלה!, צילום מסך
גורם בכיר בענף הטלוויזיה: "רשת וקשת התחרו עד היום ביניהן בלמי יש יותר גדול ויותר יקר והלחץ הכלכלי הוא גדול, ולכן גם הן הולכות בכיוון של ערוץ 10 ושל הפקות צנועות יותר"

החל מהחודש הקרוב ישתלטו על המסך תוכניות האולפן. בימים אלו מתוכננות לחורף הקרוב לא פחות מ-4 תוכניות אולפן חדשות בערוצים 2 ו-10, ומתברר שגם לזה יש לא מעט קשר למצב הכלכלי בשוק הטלוויזיה: מדובר בתוכניות בעלות הפקה הרבה יותר צנועה מפרק בתוכניות ריאליטי או בדרמה מושקעות, ולכן הן עשויות להניב רווחים גם בהיקפי צפייה נמוכים.

ומה צפוי בחורף הקרוב? בערוץ 10 עובדים בימים אלו על שתי תוכניות אולפן. האחת, לייט נייט יומית בהגשת אסף הראל המתוכננת לעלות לשידור בינואר בערוץ 10. בערוץ צפויה לעלות תוכנית בידור ואירוח, בשילוב דמויות ומערכונים בהגשת טל פרידמן. התוכנית, שבינתיים קיבלה את השם "הכל אבוד" ותשובץ בחלקו הראשון של הפריים טיים, צפויה לעלות בעוד כחודש. שתי התוכניות החדשות, יתווספו לתוכנית האירוח "שי בשידור" בהגשת שי שטרן, המשודרת מזה שנתיים בערוץ 10. התוכנית של שטרן המשודרת בערבי שבת, הגיעה בשנה החולפת לממוצע של 7.5% צפייה. נתון חד ספרתי, אולם בהתחשב בעלות ההפקה הצנועה המוערכת כ-120 אלף שקלים לתוכנית, די ברייטינג שהיא מניבה.

גם זכיינית ערוץ 2 קשת עוברת לאולפן. ב-30 בדצמבר תעלה תוכנית הלילה החדשה של גורי אלפי "היום בלילה". התוכנית שתשודר שלוש פעמים בשבוע תכלול גם היא פינות קומיות ואורחים. בנוסף, בקשת בוחנים שילוב של תוכנית בהגשת אייל קיציס. על פי התכנון לא מדובר ב"תוכנית קיציס" אלא במעין מבזק מיוחד וסיכום של "ארץ נהדרת", שישובץ ביום שישי.

הרקע לחזרה לתוכניות האולפן הוא המצב הכלכלי בשוק הטלוויזיה. "ערוץ 10 עשה לשוק בית ספר, הוא הראה שאפשר לקיים מודל עסקי מצליח באמצעות תוכניות צנועות ולא יקרות ומבלי להפסיד את המכנסיים", מסביר גורם בכיר בתעשיית הטלוויזיה. "זכייניות ערוץ 2 רשת וקשת התחרו עד היום ביניהן בלמי יש יותר גדול ויותר יקר והלחץ הכלכלי הוא גדול, ולכן הן גם הולכות בכיוון של ערוץ 10 ושל הפקות צנועות יותר".

עד כמה צנועות? עלות פרק בתוכנית ריאליטי מוערך בכ-900 אלף שקלים לעומת דולר לעומת כ-200 אלף שקלים לתוכנית. "תוכניות האולפן שחוזרות לישראל לא קשורות למגמה עולמית אלא למעבר לטלוויזיה צנועה ולרצון לא להפסיד כסף מצד אחד ולגוון את לוח השידורים מצד שני", מסביר אותו הגורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully