וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפכ"ל המשטרה: "המפקדים ידברו פחות ויעבדו יותר"

16.12.2015 / 12:15

רוני אלשיך נפגש אמש עם דוברי היחידות והמחוזות במשטרה - כך נודע לוואלה ברנז'ה. הבשורות: אין ראיונות ושיחות רקע עם עיתונאים ללא נוכחות דוברים ולא ינתן קרדיט לקצינים וליחידות ספציפיות. וגם, התיוגים בפייסבוק עבדו: תקציב הניו מדיה יגדל משמעותית

טקס מינוי מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך במשרד ראש הממשלה בירושלים 03 דצמבר 2015. מור שאולי
יותר לייקים. המפכ"ל רוני אלשיך/מור שאולי

מפכ"ל המשטרה הנכנס רוני אלשיך מתכוון לחזק את התקשורת והדוברות בניו מדיה, שתקבל לא פחות מקום מהדוברות המסורתית שפעלה עד היום במשטרה. לוואלה ברנז'ה נודע כי אמש (שלישי) נפגש אלשיך עם כ-40 דוברי מחוזות ויחידות המשטרה, ופרש בפניהם את תפיסת העולם החדשה בכל מה שקשור לעבודה עם התקשורת.

הבשורה המשמעותית ביותר שיצאה מהפגישה היא פתיחת הדוברות לרשתות החבריות. המפכ"ל החדש הודיע שאל יחידת הדוברות יוקצו משאבים ויגויס כוח אדם לצורך חיזוק התקשורת ברשתות החברתיות. גורמים שנכחו בישיבה סיפרו לוואלה ברנז'ה כי המסר שהועבר הוא שהניו מדיה תתפוס חלק משמעותי ביחידה. כמו כן, מתוכנן שינוי פרסונלי, מלבד השינוי המהותי ביחידת הדוברות, שבראשה עומד דובר המשטרה תנ"צ רפי יפה שבינתיים שב מהחופשה הלא קצרה שאליה נאלץ לצאת לפני מספר חודשים.

כמו כן, הודיע רב ניצב אלשיך לדוברים כי מעתה הם ילוו את המפקדים בראיונות ומול מצלמות, וכי שיקול הדעת יהיה בידיהם האם לאפשר למפקדים לדבר לתקשורת. אלשיך, מתברר, מעדיף שהדוברים יעמדו מול המצלמות ואילו המפקדים "ידברו פחות ויעבדו יותר", כלשונו. גם בשיחות רקע ותדרוכים בין קצינים לעיתונאים, תידרך נוכחות של דוברים.

שינוי נוסף, שייכנס לתוקפו כבר בקרוב הוא הפסקת שימוש בשמות קצינים, יחידות ומחוזות בהודעות דוברים, ולתת קרדיט למשטרת ישראל. זאת במטרה לשפר את התדמית של המשטרה ולהחזיר את אמון הציבור, או כפי שהסביר אלשיך: "אם השירות לציבור ישתפר – יעלה האמון שהוא רוחש למשטרה – רמת הדיווח תעלה בפרט ברשתות החברתיות וכך התדמית ורמת האפקטיביות של המשטרה תעלה".

במשטרה מבינים שהבשורות החדשות של המפכ"ל יקשו על עבודת הכתבים הפליליים. לטענת גורמים שנכחו בפגישה המפכ"ל הנכנס מתכוון לחזק את התקשורת באמצעות הרשתות החברתיות ומנגד להגביל את התקשורת המסורתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully