וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך רשות השידור שימש כדירקטור בחברה של קובי מימון

21.12.2015 / 18:12

במסגרת המאבק נגד תשדירי פורום חברות הגז בקול ישראל, חשפה ח"כ כהן פארן כי העורך הראשי של רשות השידור, שמעון אלקבץ, שימש כדירקטור בחברה של קובי מימון בזמן שמונה לתפקיד מנהל קול ישראל. אלקבץ: "הובלנו ברדיו את הביקורת על מתווה הגז"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שש שנים בחברה של קובי מימון. שמעון אלקבץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסגרת המאבק המשפטי סביב תשדירים של פורום חברות הגז, טוענת ח"כ יעל כהן פארן כי שמעון אלקבץ, העורך הראשי של רשות השידור, שימש בעבר כדירקטור בחברה של קובי מימון.

ח"כ כהן פארן הגישה לפני שבוע עתירה לבג"ץ נגד רשות השידור ונגד איגוד תעשיות חיפושי הנפט והגז בישראל, בדרישה להסיר את תשדירי פורום חברות הגז והנפט בקול ישראל, בטענה כי התשדירים מהווים תעמולה אסורה והטעיה של המאזינים.

בנוסף טענה כי בזמן שהתקיים בכנסת דיון בנושא מתווה הגז "הושמעו ברשתות קול ישראל ברדיו בתדירות גבוהה פרסומות שרכש האיגוד בקריינותו של מר אלכס אנסקי".

ברשות השידור ובאיגוד תעשיות חיפושי הנפט והגז בישראל דחו את הטענות וביקשו לבטלה על הסף. בתגובה שהתבססה על דברים שנחשפו לפני כשנה בדה מרקר, טענה ח"כ כהן פארן כי לאחר שאלקבץ, המשמש כיום גם כעורך הראשי של רשות השידור, נכנס לתפקידו כמנהל קול ישראל, הוא המשיך לשמש כדירקטור בחברת נצבא המצויה בשליטתו של איש העסקים קובי מימון. "בהתאם להודעת שר האוצר של מדינת ישראל אותו קובי מימון הוא 'אחד מראשי הקבוצות שלהן אחזקות בתחום הגז'. נקל אפוא להבין את הטיפול הזוחל בפניות לרשות השידור על פני חודש ימים על 'סיומו המתוכנן של הקמפיין'", טוענת ח"כ כהן פארן בתגובתה לבג"ץ.

בנוסף היא טוענת כי במשך שש שנים שימש אלקבץ בתפקיד דירקטור בחברה של מימון, גם בזמן שכיהן כראש מנהל התרבות במשרד התרבות.

"חברות הגז מנהלות קמפיין פרסומי שקרי, באמצעות רשות השידור הממלכתית, בניגוד לחוק", ממשיכה ח"כ כהן פארן, מה זה אם לא קשרי הון ושלטון? אני דרשתי לעצור את הפרסומים מכיוון שהם לא חוקיים. אפילו נציב קבילות הציבור של רשות השידור הודה בכך שהפרסום לא חוקי".

יעל כהן פארן. באדיבות המצולמים
"קמפיין פרסומי שקרי". ח"כ כהן פארן/באדיבות המצולמים

"התשדירים מטופלים על ידי שפ"ם"

בתגובה לדברים אמר אלקבץ: "אכן שימשתי כדירקטור חיצוני בחברת נצבא, ואולם עם כניסתי לתפקיד מנהל קול ישראל הודעתי על סיום כהונתי כדירקטור. מאז אין לי זיקה או קשר כלשהו לחברת נצבא. גם כאשר כיהנתי כדירקטור, לא הייתה לי זיקה אישית להנהלת נצבא או לבעליה. בשנה וחודשיים שבהם אני מנהל את תחנות קול ישראל, ומנהל בפועל את רשת ב', מערכת החדשות שלנו, וצוות התוכנית סדר יום בראשותה של קרן נויבך בפרט, היו ממובילי הביקורת על מתווה הגז, כיאה לשידור ציבורי בלתי תלוי".

עוד אומר אלקבץ כי "תשדירי איגוד תעשיות חיפושי הנפט והגז בישראל, כמו גם כל יתר תשדירי הפרסומת בקול ישראל, מטופלים באופן ישיר ובלעדי על ידי חברת שפ"ם - שירותי פרסום מאוחדים. נדרשתי לנושא התשדירים בעקבות תלונות מטה המאבק במתווה הגז ותלונות נגדיות של איגוד תעשיות חיפושי הנפט והגז בישראל. לאחר התייעצות עם הגורמים המקצועיים ברשות השידור, זימנתי לפני כשבועיים פגישה בנושא עם נציגי שפ"ם. בטרם קיבלתי החלטה באשר להמשך או אי המשך שידור התשדירים, הודיעו אנשי שפ"ם כי הקמפיין הסתיים".

אלקבץ הדגיש כי "אין ולא היה קשר כלשהו בין הטיפול בנושא תשדירי הגז לבין העובדה שכיהנתי בעבר כדירקטור בנצבא, וכל רמיזה שכזו משוללת כל יסוד ומהווה הוצאת דיבה".

בעקבות הפרסום אמרה מירית הושמנד, המשמשת כעורכת התוכנית סדר יום ברשת ב' כי אלקבץ תמיד העניק גיבוי לצוות התוכנית שהוביל את המאבק במתווה הגז. "הוא הדף כל ניסיון להשתיק אותנו ונתן לנו גיבוי מלא", אמרה הושמנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully