וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק עובדי גלובס עובר לכותרות

22.12.2015 / 12:18

לצד הכוונה לצאת ולהפגין והפנייה לבית המשפט בבקשה לצו מניעה נגד הפיטורים, שילבו עיתונאי גלובס כותרות הרומזות על הכוונה לפטר 60 עובדים ולסגור מוספים ומדורים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מדור הספורט צפוי להיסגר. הרמז ששיגרו העיתונאים/מערכת וואלה!, צילום מסך

עובדי "גלובס" מחריפים את המאבק נגד הכוונה לסגור מוספים ולפטר 60 עובדים, בהם 30 עיתונאים. אתמול (שני) הכתבים והעורכים שילבו כותרות דו משמעיות, הרומזות על תוכנית הקיצוצים של הנהלת העיתון.

כך, למשל, במדור הספורט שצפוי להיסגר במסגרת השינויים, קיבלה הכתבה שעסקה במאמן הכדורסל דייויד בלאט את הכותרת: "אותו לא יפטרו השנה". ידיעה אחרת באותו המדור, קיבלה את הכותרת "הולכים הביתה". גם למדור דעות זלג המאבק והביקורת של העובדים כלפי הנהלת העיתון, עם הכותרות "מנהלים, שכחתם את העובדים" ו"עם חרב פיטורים מעל הראש".

זו אינה הפעם הראשונה שעיתונאים הנאבקים על מקום עבודתם מגייסים את דפי העיתון למאבק. לפני כארבע שנים היו אלו עובדי מעריב שהעבירו את המלחמה אל כותרות העיתון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המאבק זולג למדור דעות. הרמזים שנשלחו לכיוון ההנהלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרשות להגנת הצרכן: לשמור על מדור הצרכנות

במקביל, נמשך המאבק שמנהלים ארגון וועד העיתונאים שהכריזו ביום חמישי על סכסוך עבודה. אתמול פנו נציגי העיתונאים לבית הדין לעבודה בבקשה לצו מניעה נגד הפיטורים המתוכננים. בנוסף, ביקשו נציגי העיתונאים לקבל את מלוא המידע באשר לשינויים המבניים והארגוניים המתוכננים.

בבקשה שהוגשה באמצעות עוה"ד ד"ר מורן סבוראי ועו"ד אמיר בשה, נטען כי "המשא ומתן בין הצדדים טרם מוצה; המשיבה הודיעה למבקשים רק לפני 7 ימים כי בכוונתה לפטר ב"מכה אחת" 30 עיתונאים מן המערכת תוך שינוי משמעותי של עמדתה הקודמת בנושא ואולם, המו"מ לא הגיע לכדי מיצוי והוצאת מכתבי זימון לשימועים כאמור תהווה חוסר תום לב במשא ומתן קיבוצי ותעקר את המו"מ מתוכן ואף תחשוף בפני ציבור העובדים את זהות העובדים שבכוונתה לפטר – נושא שיעקר את דרישת נציגות העובדים לתוכנית פרישה מרצון".

בתוך כך מתכוונים העובדים לצאת להפגנות במטרה לצמצם את היקף הקיצוצים שעליו החליטה הנהלת העיתון. העובדים הודיעו כי יפגינו הערב מול ביתו של בעל השליטה בעיתון אלי פישמן.

עוד באותו נושא

חגי גולן: "אנחנו נמצאים במלחמת קיום"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הולכים הביתה. הרמזים שנשלחו לכיוון ההנהלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אל איגוד השיווק הישראלי ואיגוד איגוד חברות הפרסום שפנו להנהלה בעקבות הצעדים המתוכננים, הצטרפה הרשות להגנת הצרכן. אתמול פנתה הממונה על הרשות עו"ד תמר פינקוס, למנכ"ל העיתון איתן מדמון ולעורך הראשי חגי גולן, וביקשה לשמור על מדורי הצרכנות. "לפי הפרסומים בכוונת העיתון לוותר על מדור הצרכנות", כתבה עו"ד פינקוס, "ולהתמקד בנושאי הליבה של הכלכלה, ואני תוהה האין תחום הצרכנות מצוי בלב ליבה הכלכלה הישראלית המוטרדת יומם וליל מסוגיות של יוקר מחיה ושל שווקים משתנים?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully