וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ד לעבודה ביטל את השימועים לעובדי גלובס

23.12.2015 / 11:46

נציגי העובדים וההנהלה נפגשו הבוקר בבית הדין לעבודה, שהורה לצדדים לשוב למו"מ ולנסות להגיע להסכמות בנוגע להסכם הקיבוצי והיקף הקיצוצים

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: מתן חדד

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הורה להנהלת גלובס לבטל את הזימונים לשימועים לפני פיטורים ולשוב למו"מ עם נציגי העובדים. הבוקר (רביעי) נפגשו נציגי העובדים וההנהלה בבית הדין לעבודה, לאחר שארגון וועד העיתואים ביקשו צו מניעה נגד הליך הפיטורים.

הדיון בבית המשפט התקיים לאחר שאתמול בערב, זמן קצר לאחר שהעובדים הפגינו מול ביתו של אליעזר פישמן, הודיעה ההנהלה כי החלה בהליך הפיטורים והקיצוצים שבמסגרתו יפוטרו כ-60 מעובדי העיתון.

איתן מדמון, מנכ"ל גלובס, מסר במסגרת ההודעה כי "הגענו לרגע בו לא ניתן לתת לתהליך עוד זמן, ויש צורך לפעול בנחישות ובאחריות. קיווינו להגיע להסכם, ולבצע את הנדרש מתוך הסכמה עם ועד העובדים, אך לצערנו לא זכינו לשיתוף פעולה. חשוב לציין כי כל זכויות העובדים, התשלומים והכספים הרלוונטיים העומדים לזכות כל אחד ואחד, מובטחים באופן מלא למפוטרים".

מוועד עובדי מערכת "גלובס" נמסר בתגובה: "לילה לפני דיון משפטי מזלזלת ההנהלה בבית הדין לעבודה ויורקת בפרצופם של עובדיה. זאת לאחר שההנהלה בלילה, פחות מ-12 שעות לפני דיון משפטי בנושא, ביצעה מחטף והוציאה זימונים לשימוע לפני פיטורים לעובדים. מחר יתקיים דיון בבית הדין לעבודה ובמקביל ימשיכו העובדים בצעדי מחאה".

"מאמינים שנגיע להסכם קיבוצי הוגן"

בעקבות החלטת בין הדין לעבודה כינסו הנהלת גלובס וועד העיתונאים את עובדי העיתון, והודיעו שיחלו במו"מ אינטנסיבי. הצדדים הוסיפו כי החליטו לפעול כדי להגיע להבנות שיאפשרו חתימה על ההסכם קיבוצי ויציאה לתכנית התייעלות.

איתן מדמון, מנכ"ל גלובס מסר: "מטרתי היא להגיע להסכמות בין הצדדים בהקדם האפשרי ולהשלים את מהלך ההתייעלות הנדרש. אני מאמין בכך שארגון בו קיים ועד עובדים צריך לחתור לכינון הסכם קיבוצי ולהסדרת יחסי העבודה. הנקודה בה אנחנו נמצאים כעת, מחייבת לערוך שינויים, ואני מברך על תחושת האחריות שמגלים העובדים. הנהלת גלובס מלאת הערכה לעובדי העיתון ולאלו שנאלץ להיפרד מהם בקרוב בכאב גדול".

מוועד עיתונאי גלובס נמסר: "אנו מאמינים שבמו"מ נוכל להגיע להסכם קיבוצי הוגן שימזער את הפגיעה בעובדים, יאפשר לעובדים שיאלצו ללכת לפרוש בכבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully