וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם ברשות השידור: הגיוס לתאגיד - בניגוד להסכם

23.12.2015 / 19:48

העובדים טוענים כי פרסום המשרות באתר התאגיד נעשה בניגוד להסכם כי יקלטו ללא מכרז. מנכ"ל התאגיד: "מזמינים את כל העובדים לגשת"

אלדד קובלנץ. איה אפרים, מערכת וואלה! NEWS
התייעצות מוקדמת. אלדד קובלנץ/מערכת וואלה! NEWS, איה אפרים

עובדי רשות השידור מבקשים לעצור את תהליך גיוס כוח האדם בתאגיד השידור הציבורי שהחל אמש (שלישי), בטענה כי לא נעשתה אליהם פנייה מוגדרת ומסודרת וכי בדרישות לאיוש משרות טכניות לא הוצגו תנאי סף כנדרש.

אתמול פורסמו באתר התאגיד משרות דרושים, בעקבות מינויה של גל שטרנברג לתפקיד סמנכ"לית משאבי אנוש בגוף החדש. בעקבות הפרסום פנה דני הורנשטיין, מחזיק תיק רשות השידור בהסתדרות ההנדסאים והטכנאים, במכתב למנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ, בדרישה להקפיא את הגיוס ולהיכנס למו"מ עם נציגי הטכנאים וההנדסאים ברשות.

"מכרזים אלו יצאו ללא תנאי הסף שדרושים למשרות אלו, והתעלמתם ממעמדם של הטכנאים וההנדסאים בישראל", כך נטען במכתב, "פרסום משרות אלו פוגע קשות ביכולתם של טכנאי והנדסאי רשות השידור להיקלט בתאגיד החדש. על פי החוק והסיכומים שהיו בין ההסתדרות למשרד האוצר, עובדי רשות השידור אמורים להיקלט לתאגיד הציבורי ללא מכרז. קליטת עובדים למקצועות טכניים יצרו מצב בו לא יהיה צורך בעובדי רשות השידור כי המשרות יהיו מאוישות".

אל הטענה מצטרפים גורמים נוספים ברשות, בהם העיתונאים שהופתעו מפרסום המשרות מבלי שנעשתה כל פנייה אליהם. לטענת העובדים האופן שבו פורסמו המשרות נוגד את ההסכם, לפיהן ייקלטו עובדים מהרשות בשיעור של 25% מכוח האדם בתאגיד. "פרסום המכרזים הוא לעג לרש, ולא יותר מניסיון לא הוגן ללחוץ על העובדים על מנת שיקבלו החלטות מתוך פחד", טוענים עובדים ברשות השידור, "כך לא נוהגים בעובדים שתרמו שנים רבות לשידור הציבורי".

נושא הגיוס נדון היום בוועדת הכלכלה וקובלנץ התייחס אליו באומרו כי "החלטנו ללכת בהליך לא מכרזי לגיוס עובדים. להבנתי כל אדם יכול להיכנס לתהליך הזה". קובלנץ הוסיף בדיון כי "למרות שאין הסכם לגבי העובדים שייקלטו התחלנו בגיוס ואנו מזמינים את כל מי שרואה עצמו מתאים". יצוין כי בטרם החל הליך הגיוס קובלנץ קיים התייעצות עם נציב שירות המדינה, כדי ליצור כלים שווים לקליטת עובדים, כפי שדורש החוק. כללים אלו מאפשרים גם פנייה מצד התאגיד לעיתונאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully