וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות 10 לעליון: להעביר פסק הדין בעניין הולילנד-אולמרט בשידור חי

28.12.2015 / 13:27

חברת החדשות הגישה בקשה להתיר באופן חריג את שידור קולות השופטים המקריאים את הפסק הדין בערעור שהגישו רה"מ לשעבר ומורשעי הולילנד: "שידור הדיון יביא את האמור בפסק הדין לציבור באופן ישיר ומדויק"

אהוד אולמרט, בית משפט העליון ירושלים, 8 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
מחר בשידור חי? אהוד אולמרט/נועם מושקוביץ

חברת חדשות 10 פנתה לבית המשפט העליון בבקשה להתיר לה לשדר בשידור חי את קולות השופטים בעת הקראת פסק הדין של אהוד אולמרט בפרשת הולילנד, שנקבעה למחר בבוקר.

בבקשה שהוגשה היום (שני) באמצעות עו"ד ברק גליקמן ממשרד "פישר בכר וול אוריון ושות'", מבקשת חדשות 10 להשמיע את קולות השופטים מתוך אולם בית המשפט, בעת הקראת פסק הדין, בערעור שהגיש ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ומורשעי הולילנד, בהם דני דנקנר, הלל צ'רני, אביגדור קלנר ואורי לופוליאנסקי.

הערעור הוגש לאחר שבספטמבר 2014 גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב על המורשעים בפרשה, עונשי מאסר שנעו בין שלוש לשבע שנות מאסר בפועל.

"פסק הדין בעניינו של אולמרט מעורר, מטבע הדברים, יוצר עניין ציבורי ותקשורתי רב, בין היתר באשר תהא זו הפעם הראשונה שבה יינתן פסק דין בבית משפט זה בהליך פלילי שהתנהל נגד ראש ממשלה בישראל", נטען בבקשה.

בהמשך נטען כי זכותו של הציבור להיחשף לפסק הדין ב"אופן בלתי אמצעי. עקרון הפומביות וחופש הביטוי מצדיקים - באופן חריג - להתיר להקליט (הקלטה קולית) ולשדר בשידור חי את שימוע פסק הדין. מעבר לכך, שידורו של הדיון יביא את האמור בפסק הדין לציבור באופן ישיר ומדויק".

עו"ד גליקמן הוסיף כי יש לאפשר את העברת הדברים בשידור חי בשל חשיבות זכות הציבור לדעת, עקרון הפומביות וחופש הביטוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully