וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר חדשות 2: כך מנצל דני נוימן את קשריו בליכוד

וואלה ברנז'ה

29.12.2015 / 21:34

תחקיר חדשות 2 "דני יסדר" חושף כי דני נוימן, איש הטלוויזיה ופרשן הכדורגל, משמש "מאכער" הפותח דלתות אל משרדים ממשלתיים תמורת תשלום

דני נוימן. באדיבות חדשות 2, צילום מסך
דני נוימן/צילום מסך, באדיבות חדשות 2

תחקיר חדשות ערוץ 2 חושף כי דני נוימן, איש הליכוד, פרשן כדורגל בערוץ 1, משמש "מאכער" הפותח דלתות אל מנכ"לי משרדים ממשלתיים בתמורה לאלפי דולרים.

בכתבה "דני יסדר" שערך חיים ריבלין, בסיועה של התחקירנית מיכל פעילן, נחשף כי נוימן, פעיל בתנועת הליכוד, הפך למאכער המחבר בין גורמים מסחריים לבין לשכות פקידים בצמרת השירות הציבורי ומנכ"לי משרדים ממשלתיים.

נוימן תועד במצלמות נסתרות המשך שבועות ארוכים, מתווך בתמורה לתשלום לבכירים בשירות הציבורי, ומצהיר בין היתר: "אני עושה עם כולם (עסקאות) אני עוזר גם לכולם - במשרדי ממשלה, הם נתקעים, 'דני, מנכ"ל משרד הזה, השר הזה השר ההוא', אני גם חזק באנרגיה. תחשוב על דברים שאתה צריך במשרדי ממשלה"; "תגידי לעוזי (יצחקי) שזה בהול, אם צריך נקבע פגישה גם עם ישראל (כץ)".

בנוסף תועד נוימן כשהוא אומר: "אני לשמחתי הרבה, שייך למפלגה הנכונה, מבחינה עסקית. אני מקושר מאוד מאוד לכמה משרדי ממשלה, משרד ראש הממשלה, משרד האוצר, התחבורה, העבודה והרווחה, הפנים, האנרגיה, כל השרים היועצים והעוזרים הם חברים אישיים שלי. אני מאוד חזק ומאוד מקושר, אני עושה הכל בצניעות, הכל ביושר, מעולם אין אצלי מעטפות, הכל אצלי על השולחן, אני משתף את האנשים. אני יקרן, זה נכון, אבל אני מספק את הסחורה".

תמורת הסחורה שהוא מספק, כך עלה מהדברים שהובאו בתחקיר, גובה נוימן סכומים של אלפי דולרים. "אני לא רוצה להגיד 10,000 כמו שלקחתי לחברה אחרת שדאגתי להם בנושאים של יבוא אוטובוסים", כפי שהצהיר.

אנשי חדשות 2 הציגו עצמם כנציגים של חברת אוטובוסים בינלאומית שמבקשת לבחון התמודדות על מכרז קרוב להפעלת קווי תחבורה עירוניים בדרום הארץ, ונציגיה מבקשים לפגוש את מנכ"ל משרד התחבורה.

ריבלין ניסה לבחון עד כמה ירחיק נוימן לכת. במבחן המאכער הוצג תחקירן חדשות 2 כנציג חברה המבקשת לקדם תקנה שתחייב כל רכב להחזיק לצד משולש ואפוד זוהר גם צ'קלקה, למקרה של עצירה בשולי הכביש. בתוך זמן קצר נקבעת פגישה ובסיומה נרשמים סיכומים לקידום המיזם המופרך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully