וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: רחוב על שם Themarker באור יהודה?

3.1.2016 / 13:05

דוברי אוניברסיטאות מסתכלים בקנאה על ההספק של אנשי מכללת אור יהודה שקיבלו לא פחות מ-7 מאמרים ב-Themarker בחודש האחרון. האם מדובר בתוכן שיווקי מסוג חדש? עורכת מדור הדעות, מירב ארלוזורוב: "הם כותבים טוב ורציני. לא רואה בזה בעיה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מדללים כותבים שמופיעים הרבה". The Marker/מערכת וואלה!, צילום מסך

המרצים במרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה הם כנראה כותבים מוכשרים במיוחד. במהלך פחות מחודש הופיעו במדור הדעות של עיתון Themarker לא פחות משבעה מאמרים שעליהם חתומים מרצים ומרצות מהמרכז.

כך, למשל, ב-6 בדצמבר כתב המרצה ישראל בוקסר כי "המרוץ לתפקיד מנכ"ל מפעל הפיס בעקבות פרישתו של אלי דדון מדליק נורות אזהרה: מדוע כולם חושקים באיוש המשרה והאם פועלת ועדה ציבורית שמסדירה את התנהלות הארגון?". ביום שלמחרת נכנס למדור דעות המאמר של ליאת לבנת, גם היא מרצה באותו המרכז, שנשא את הכותרת "מי יעצור את הוועד בתעשייה האווירית?". באותו השבוע המרצים באור יהודה היו פוריים במיוחד וגם ב-8 בדצמבר הופיע מאמר שעליו חתום איש המרכז האקדמי. הפעם היה זה זהר פלדבוי, מרצה למימון ובנקאות, שכתב על 15 מיליארד שקל שאבודים במרתפי הבנקים.

גם ב-16 בדצמבר תרם המרכז האקדמי מאמר. הפעם המרצה לשיווק מתי אלפר כתב על תעשיית הבשר והציע ש"הצרכן יקבע את מידת הרחמים לחיות". ב-21 בדצמבר באותו המדור הופיעו שני מאמרים עם קרדיט לאותו המרכז: המרצה לשיווק דליה זליקוביץ תחת הכותרת "בלנט מפחד שיקחו לו את הקרדיט" והמרצה ליאת לבנת, ששוב תרמה מאמר למדור וכתבה על הצורך במתן שיוויון הזדמנויות לעובדים ערבים. ורגע לפני שהסתיים חודש דצמבר הפורה, התפרסם מאמרו של המרצה עמי מיטל שהציע "לאמץ חקיקה לשיוויון מגדרי".

דוברים ואנשי יחסי ציבור מאוניברסיטאות ומכללות אחרות, מסתכלים בקנאה על ההספק של אנשי המרכז מאור יהודה. לא מעט מרצים שולחים מאמרים למדור הדעות של העיתון, ולא פעם נתקלים בחוסר מענה.

לפני כחודש פורסם בוואלה ברנז'ה כי במדור הדעות ב-The Marker הופיעו שני מאמרים של נותני חסויות בכנס שערך העיתון. במקרה של המרכז באור יהודה, טוענת עורכת המדור מירב ארלוזורוב כי "הקריטריונים שלנו לקבלת מאמרים זה איכותם, מאור יהודה שולחים הרבה מאמרים וכותבים טוב, אגב זה לא אותו המרצה, ובדרך כלל דואגים קצת לדלל כותב מסוים שכותב הרבה. הם כותבים טוב, כותבים רציני, כותבים מבוסס על סמך עובדות ואני לא רואה בזה שום בעיה. אנחנו לא מפלים לטובה או לרעה על סמך מוסד אקדמי מסוים".

יש טענות ממוסדות אקדמיים אחרים שנשלחים מאמרים שלא מתפרסמים.

"אז כנראה שהם לא מספיק טובים".

ולא מדובר בתוכן שיווקי?

"חס וחלילה וחלילה וחס. לא היו דברים מעולם. מדור המאמרים של Themarker הוא מדור המאמרים השיוויוני היחיד בעיתונות הישראלית. הוא פתוח בפני כל אדם וכל גוף. כולם יכולים לכתוב אלינו גדולים וקטנים כאחד ולכן המדור מאוד מצליח ומאוד מבוקש. רק אחד מתוך שבעה מאמרים מצליח להיכנס כי המדד להיכנס זה אך ורק איכות המאמר, אין שום מדד אחר. מי שיכתוב מאמרים טובים, מבוססים ורציניים דלתנו פתוחה בפניו".

מהמרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה נמסר בתגובה: "למעלה מ-150 מאמרים פורסמו בשנתיים האחרונות באתר וואלה במדורים השונים, בעיקר בכלכלה, וזו עדות לאיכות הכותבים ולמגוון דעותיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully