וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפרטים חייגו 100

4.1.2016 / 14:42

נכון ליום הרביעי של האירוע המתגלגל והמצוד אחר המחבל, כלי התקשורת מפרסמים בהבלטה את פרטי החקירה ומתעלמים מצו איסור הפרסום. בינתיים במשטרה אומרים לוואלה ברנז'ה: "הנושא נמצא בבדיקה"

ריאיון טלפוני מאולפן וואלה עם ירון בלום על היום הרביעי למצוד אחר המחבל נשאת מלחם, דצמבר 2015. מערכת וואלה!
"אין בעל בית". חיפושי המשטרה אחר המחבל/מערכת וואלה!
נורית קנטי: "הפרת צו איסור פרסום בידי כלי תקשורת היא יריקה בפרצופו של שלטון החוק שאמור להגן על הציבור, שאותו התקשורת מתיימרת לשרת. לא תפקידנו להחליט בשביל בית המשפט"

על רקע הנוכחות המשטרתית הדלה בתקשורת, החליטו כלי תקשורת רבים להפר את צו איסור הפרסום ולחשוף פרטים מתוך החקירה והמצוד אחר המחבל נשאת מלחם.

אמש (שלישי) נשמעה ביקורת בקרב כתבי הפלילים וגורמים במשטרה על האופן שבו פועלת המשטרה מול התקשורת והציבור. מצד הקצינים במשטרה נשמעה ביקורת על ואקום שנוצר בהיעדר הסברה. אותם גורמים אמרו כי השתיקה מצד המשטרה, היא שהובילה לגל הביקורת שנשמע כלפיה.

גם כתבי הפלילים מתחו ביקורת על התנהלות המשטרה. אתמול, הטיב כתב הפלילים של חדשות 2 ברהנו טגניה, לנסח את תמצית הביקורת בקבוצת הוואטספ של כתבי הפלילים. טגניה התקשה לשמור על איפוק ולאחר שנצ"מ סיגל טולדו מדוברות המשטרה שלחה הודעת תדרוך כללית, הוא תהה בקבוצה מדוע מפקד המחוז או המפכ"ל אינם ניצבים מאחורי המיקרופונים ומדברים אל הציבור, ושאל האם הם מצפים שכתבי הפלילים יעשו את עבודת המשטרה. כמה מהכתבים מיהרו להסכים עם טגניה. אנשי דוברות המשטרה שמרו על שתיקה.

הוויכוח בוואטסאפ התעורר לאחר שבתקשורת ניצלו את החולשה במשטרה והפרו את צו איסור הפרסום. "העניין הוא שגם איתנו, הכתבים אף אחד לא ערך תדרוך מסודר, הסביר לנו ועדכן אותנו במה שקורה, ארבעה ימים של שתיקה וכשאין בעל בית ואין מי מצליח לעשות סדר בדברים –אנחנו יכולים לדבר", אומר אחד מכתבי הפלילים.

גורמים נוספים בתקשורת טוענים כי כבר ביום שישי צריך היה להסיר את הצו ולפרסם את תמונות החשוד, בפרט לאחר שבמשטרה ביקשו מהציבור לשמור על ערנות. בכלל, רבים רואים באירוע הזה מעין מבחן למפכ"ל הנכנס רב ניצב רוני אלשיך שהעדיף לא לבטל את הצו. "זה צו מטומטם שהפך לבדיחה, הרי כל החקירה הזו מתנהלת וחשופה ברשת", אומר גורם בתקשורת.

מנגד יש גם מי שמותח ביקורת על התנהלות התקשורת. כך, למשל, נורית קנטי עורכת התוכנית "מה בוער" בגלי צה"ל, שכתבה היום בדף הפייסבוק שלה: "הפרת צו איסור פרסום בידי כלי תקשורת היא יריקה בפרצופו של שלטון החוק שאמור להגן על הציבור, שאותו התקשורת מתיימרת לשרת. לא תפקידנו להחליט בשביל בית המשפט איזה צא"פ ראוי ואיזה לא. נרצה לבטל? ניגש לביהמ"ש ונייצג שם את הציבור".

גם במשטרה ערים ל"יריקה בפרצופו של שלטון החוק". אלא שבשלב זה, כך מעריכים גורמים במשטרה, לא ינקטו כל צעדים נגד עיתונאים וכלי התקשורת שהפרו את הצו, לפחות עד תום האירוע ולכידת המחבל.

מחטיבת דובר המשטרה נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בבדיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully