וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין לאתיקה: זינו אישר למח"ש שברכה היה המקור

7.1.2016 / 13:34

בית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות אמנם לא הצליח לקבוע האם אבירם זינו חשף ביוזמתו את אפרים ברכה כמקור, אולם קבע כי זינו אישר לחוקרים את זהותו של קצין המשטרה ששם קץ לחייו. עוד קבע: אין קשר בין החשיפה לבין ההתאבדות

אבירם זינו. חיים צח,
טען שעבר "מסע שיימינג". אבירם זינו/חיים צח

בית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות קבע היום (חמישי) כי כתב מעריב לשעבר אבירם זינו, אישר בפני חוקרי מח"ש שקצין המשטרה אפרים ברכה היה המקור שלו. יחד עם זאת, בית הדין לא קבע האם זינו חשף את זהותו של ברכה מיוזמתו ושלל כל קשר בין האופן שבו פעל זינו לבין התאבדותו של ברכה.

החלטת בית הדין היא בעקבות תלונה שהגישו חברים ממועצת העיתונות נגד זינו, שעבודתו בעיתון מעריב הופסקה. אמנם ב-23 באוגוסט החליט בית הדין לגנוז את תלונה שהוגשה נגד זינו בטענה כי אין בידיו את הסמכות לבצע חקירה, אלא שהפעם בעקבות ערעור שהגישו חברים ממועצת העיתונות באמצעות עוה"ד אלעד מן ויובל יועז, קבע בית הדין כי זינו אישר בפני החוקרים מי הוא המקור.

בהחלטה מציינים חברי בית הדין את הביקורת הרבה שנשמעה כלפי זינו מצד עיתונאים על כך שחשף את ההתכתבות בטלפון הסלולארי בינו לבין תנ"צ אפרים ברכה. כמו כן, הובאה בהחלטה טענותיו זינו לפיהן עבר "מסע שיימינג" על לא עוול בכפו.

זינו טען בנוסף כי חשף את ההתכתבות עם ברכה בפני עורך דינו במסגרת חיסיון פרקליט-לקוח וכי עורך דינו הוא שחשף את ברכה. זינו הוסיף כי אינו מחסדיו של הרב יאשיהו פינטו וציין שהוא מנהל כהומוסקסואל אורח חיים הנוגד את מה שמייצג הרב.

לאחר שמצא כי זינו עבר על תקנון האתיקה, החליט בית הדין להורות לעיתון מעריב לפרסם באתר האינטרנט את החלטתו, הקובעת בין היתר: "העיתונאי טען כי פעל כפי שפעל משום שהוא ביקש לחשוף את האמת ולהביא לכך שמדינת ישראל תהיה מדינה פחות מושחתת. בית הדין סבור כי גילוי מקורות חסויים של עיתונאים מהווה פגיעה חמורה באפשרות לגלות שחיתויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully