וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרופה למכה: ערוץ 26 נחסם במחלקות ילדים בבתי החולים

11.1.2016 / 14:24

מועצת הכבלים והלוויין הורתה לחסום את הצפייה באפיק 26 - ערוץ הריאליטי של "האח הגדול" - במחלקות בבתי חולים שבהן מאושפזים ילדים; "מכיל תכנים שאינם הולמים - ללא פיקוח ובקרה"

האח הגדול. צילום מסך
"אוכלוסייה שבויה". "האח הגדול/צילום מסך

המועצה לשידורי כבלים ולוויין הורתה לחסום לצפייה את ערוץ "האח הגדול" במחלקות בבתי החולים שבהן מאושפזים ילדים - כך נודע לואלה ברנז'ה. הערוץ שמשדר בכל שעות היממה את הנעשה בבית האח הגדול מסווג לגילאי 14 ומעלה. למרות זאת, הוא היה פתוח לצפייה במחלקות ילדים ובבתי חולים לילדים ללא אפשרות חסימה.

בעקבות פניות ציבור שהגיעו למועצת הכבלים והלוויין, פנתה בשבוע שעבר מחלקת הפיקוח והבקרה של המועצה בדרישה לחסום לאלתר את הצפייה בערוץ בחבילות הצפייה המשודרות במחלקות לילדים ובבתי חולים לילדים.

לאחר בדיקות שערכו חברות הכבלים והלוויין HOT ו-YES, נמצא פתרון שיאפשר לחסום את שידורי הערוץ במחלקות הילדים. חברת HOT ניתקה את הערוץ מבתי החולים שניידר, שיבא וקפלן ובשאר בתי החולים הערוצים נותקו ידנית. YES ניתקה את הערוץ ממחלקות הילדים של בתי החולים הדסה,
להם היא סיפקה את הערוץ.

ערוץ "האח הגדול" מפוקח על ידי המועצה לכבלים וללוויין, בעוד התוכנית עצמה, המופקת עבור זכיינית ערוץ 2 קשת, מפוקחת על ידי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו. יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין, ד"ר יפעת בן חי שגב, אמרה לוואלה ברנז'ה בעקבות חסימת הערוץ: "ערוץ 'האח הגדול' מכיל תכנים שאינם הולמים ילדים ואף עלולים להיות מזיקים עבורם. לא יתכן שילדים השוהים במתקנים ציבוריים וממשלתיים יהיו ללא פיקוח ובקרה".

"תקנות הסיווג והסימון הם חלק מתנאי הרישיון לשידורים, ומי שקיבל רישיון נושא באחריות לקיום כל תנאיו", הוסיפה ד"ר בן חי-שגב, " ילדים המאושפזים בבתי חולים הם אוכלוסייה 'שבויה' לצורך העניין, ולכן יש להקפיד במחלקות בהם מאושפזים ילדים הקפדה יתרה על כך שיחשפו לתכנים ההולמים את גילם, על פי התקנות הקיימות לסיווג וסימון".

בתוך כך, בימים אלו המועצה מעדכנת את תקנות הסיווג והסימון במסגרת מפרויקט מיקוד רגולציה בשידורי ילדים, ובכוונתה להציג טיוטת תקנות חדשה במהלך החודש הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully