וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה למבקר המדינה: היועצים שהמליצו על הקמת התאגיד - מועסקים בו

14.1.2016 / 14:02

פרסום ראשון: כ-90 עובדי רשות השידור שמנהלים מאבק על זכויותיהם, פנו באמצעות עורכי דינם למבקר המדינה בטענה ששני היועצים הכלכליים בתאגיד המליצו לסגור את רשות השידור ולהקים את הרשות החדשה. וואלה ברנז'ה עם הפרטים

בניין רשות השידור. ראובן קסטרו
היו שותפים לרפורמה. רשות השידור/ראובן קסטרו

תלונה למבקר המדינה: היועצים שניהלו בעבר מו"מ עם עובדי רשות השידור והמליצו על סגירתה – מועסקים כיועצים בתאגיד השידור הציבורי. כ-90 עובדי רשות השידור פנו למבקר המדינה בבקשה לבדוק מינוי שני יועצים בתאגיד, שבעבר לקחו חלק במשא ומתן מול העובדים והיו מעורבים בהמלצה לסגור את הרשות. לטענת העובדים קיים חשש לניגוד עניינים ומינהל בלתי תקין בכך שהשניים שהמליצו על הקמת התאגיד – מתפרנסים ממנו כעת.

העובדים שפנו למבקר המדינה באמצעות עוה"ד ורד גרטל ואשר סלע, משתייכים לעובדי עתק"ם. העובדים מנהלים בימים אלו מאבק מול המדינה, בדרישה להכיר בזכויות ובוותק שצברו כספקים חיצוניים לפני שקיבלו מעמד של עובדי הרשות בשנת 94'. מרביתם חוששים שייאלצו לעזוב את רשות מבלי שיקבלו פיצויים על השנים שבהם היו במעמד ספקים, ולפני פחות מחודש הגישו תביעה לבית הדין בירושלים בדרישה שכל השנים שבהן עבדו ברשות השידור יחושבו להם.

במקביל למאבק המשפטי, יוצאים העובדים למאבק נגד שני היועצים החדשים בטענה ל"חשש למינהל בלתי תקין בהליכי הקמת תאגיד השידור הציבורי החדש". אילן לוין, מי שזכה ללא מכרז בהתקשרות ללא מכרז להענקת ייעוץ וליווי הלך המו"מ הקיבוצי מטעם התאגיד, כיהן כממונה על השכר במשרד האוצר והיה שותף לדו"ח של חברת "עמרב השקעות בע"מ" לוועדת לנדס, שהמליצה לשר התקשורת לשעבר גלעד ארדן לסגור את רשות השידור. ההתקשרות הנוספת שאותה מבקשים העובדים לבדוק היא עם חברת "עמרב השקעות בע"מ" שתעניק ייעוץ כלכלי לתאגיד. בראש החברה עומד רם בלניקוב, ששימש כממונה על התקציבים במשרד האוצר ולקח חלק בגיבוש הסכמי הרפורמה.

"התקשרות התאגיד החדש דווקא עם שני האישים שהמליצו לממשלה על סגירת רשות השידור והקמת התאגיד החדש (לאחר שהיו מעורבים בגיבוש הסכמי רפורמה ברשות השידור) וכל זאת כאשר התאגיד החדש מנוהל כיום על ידי מנכ"ל זמני הכפוף לראש הממשלה המכהן גם כשר התקשורת וכאשר המדינה נוקטת סחבת תמוהה במינוי המועצה הבלתי תלויה לתאגיד החדש – מעלים חשש כבד למינהל בלתי תקין", טענו עורכי הדין.

מהתאגיד נמסר בתגובה כי כל ההתקשרויות נעשו על פי חוק והכללים במגזר הציבורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully