פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      שוב, הבהרה ב-The Marker

      העיתון הכלכלי פרסם הבהרה בעקבות אי דיוקים בשתי כתבות שעסקו בהתנהלות כלכלית בארגון נכי צה"ל. בארגון משכו את שתי תביעות הדיבה: "אמרנו באופן ברור כי מדובר במצג שקרי ומעוות"

      טלי חרותי-סובר (TheMarker)
      טלי חרותי-סובר (צילום: באדיבות The Marker)

      המאבק בין ארגון נכי לצה"ל לעיתון The Marker הסתיים בהודעת הבהרה ותיקון טעויות ארוכה שפרסם הבוקר (רביעי) העיתון.

      כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, הארגון הגיש תביעת דיבה על סך שלושה מיליון שקלים נגד העיתון הכלכלי ועורכת מדור הקריירה טלי חרותי-סובר. התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב באוקטובר 2014, כחצי שנה לאחר שחרותי-סובר פרסמה טענות קשות על התנהלות בלתי תקינה בארגון.

      לאחר הגשת התביעה פרסם העיתון כתבה נוספת בנושא, תחת הכותרת "היושב ראש הסתבך וסילף את הדו"ח הכספי - שיתנצל וזהו". גם בעקבות הכתבה השנייה הוגשה תביעה. בסופו של דבר, לאחר הגשת תביעות הדיבה נשלחו הצדדים להליך גישור אצל עו"ד עמוס גבריאלי.

      במסגרת הליך גישור הוסכם בין הצדדים כי הארגון ימשוך את התביעות שהגיש והעיתון יפרסם הבהרה ותיקון. בהודעה צויין בין היתר כי בשתי הכתבות שפורסמו במאי ובאוקטובר 2014, נפלו מספר אי דיוקים, בהם הדיווח באשר מצבו הכלכלי של הארגון, הטענה כי חסרים כספים לקרן לעזרה הדדית וכן הטענה כי יו"ר הארגון חיים בר, סילף דו"ח כספי. בנוסף, הבהירו ב-The Marker כי "שתי הכתבות נכתבו בתום לב" וכי לא הייתה כל כוונה לפגוע בארגון ובמנהליו.

      הודעת ההבהרה והתיקון שפורסמה הבוקר, מצטרפת להודעת ההבהרה והתנצלות בפני הפרסומאי רמי יהושע שפורסמה לפני כחמישה חודשים, לאחר שנטען לחוסר התאמה בין תקציב לא לדאוגוסט ולבין פריסת המדיה.

      מנכ"ל ארגון נכי צה"ל, תא"ל (מיל') חיים רונן, אמר בתגובה: "מאז פרסום הכתבה הראשונה, לפני למעלה משנה וחצי, אמרנו באופן ברור כי מדובר במצג שקרי ומעוות שעושה עוול עצום לארגון נכי צה"ל. לא חששנו להגיש שתי תביעות דיבה על מנת להגן על שמו הטוב של הארגון. ההתנצלות, כפי שפורסמה הבוקר, משקפת כי הצדק היה עמנו לאורך כל הדרך. אנו מתנהלים בשקיפות ופתוחים לכל ביקורת, אך לא נסכים לפגיעה בשמו הטוב של הארגון ובאנשיו".

      ב-The Marker סירבו להגיב.