וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ברית המועצות תחכה לפילבר?

20.1.2016 / 13:02

ועדת הכלכלה דנה בחוק לאיחוד הרגולציה והקמת גוף אחד במקום הרשות השנייה והמועצה לשידורי כבלים ולוויין. בתום הדיון הוחלט לבדוק האם לקדם את ההצעה עוד לפני שוועדת פילבר לאסדרת שוק השידורים תסיים את עבודתה

שלמה פילבר. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
שלמה פילבר/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

ועדת הכלכלה תבחן את האפשרות לקדם את הצעת חוק "ברית המועצות", עוד לפני שהוועדה לבחינת שוק התקשורת בראשות שלמה פילבר תגיש את המלצותיה בנושא.

היום (רביעי) החלה הוועדה להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לאיחוד הרגולציה והקמת רשות מפקחת אחת, שתכלול את הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ואת מועצת הכבלים והלוויין.

היועצת המשפטית של משרד התקשורת, עו"ד דנה נויפלד, ציינה כי מדובר בהצעה שנדונה בעבר, לאחר שהוגשה לראשונה ב-2012 על ידי שר התקשורת לשעבר משה כחלון ובכנסת הקודמת על ידי שר התקשורת הקודם גלעד ארדן.
עו"ד נויפלד הוסיפה כי "תחום השידורים מאופיין בריבוי מאסדרים, שכל אחד מהם עובד לפי חוק נפרד ומערכת כללים אחרת. הצעת החוק הנוכחית נועדה להקים גוף שירכז את כלל סמכויות האסדרה, היא טכנית במהותה, ששופכת לתוך גוף אחד את סמכויות שני הגופים, לא נוגעת למהות ההסדרה ולא באה לשנות את המצב הקיים".

עו"ד נויפלד התייחסה בנוסף לוועדה בראשות מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, שצפויה להגיש מסקנותיה עד סוף מרץ. ח"כ איילת נחמיאס ורבין והיועצת המשפטית של איגוד המפיקים עו"ד לידיה מנדלבאום, בירכו על הצעת החוק. גם יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטריים, אסנת טרבלסי, הביעה תמיכה עקרונית בהצעה, אך גם היא ציינה כי היא נעדרת התייחסות לתוכן.

יו"ר הוועדה איתן כבל אמר בסיכום הדיון כי ידרוש את התייחסותו של פילבר לדברים, כבר בדיון הבא בהצעת החוק. הוא הוסיף כי חברי הכנסת יצטרכו להכריע האם באמת יש צורך בקידום הצעת החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully