וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאי "הדיילי טלגרף" גילו מתחת לשולחנות שלהם חיישני תנועה מסתוריים

וואלה ברנז'ה

24.1.2016 / 11:02

עיתונאי "הטלגרף" הבריטי חזרו מחופשת הסופ"ש וגילו כי מתחת לעמדות שלהם במערכת הציבה ההנהלה באישון לילה חיישנים. הסערה שהתחוללה הביאה את ההנהלה לבטל את מה שהגדירה "ניסוי בן חודש", ואת החברה המייצרת להבהיר: "אנחנו לא האח הגדול"

הטלרגף הבריטי. AFP, GettyImages
הטלרגף הבריטי/GettyImages, AFP
ההתקנה של חיישני "OccupEye" גררה מבול של תלונות למחלקת משאבי האנוש של החברה ולארגון העיתונאים הלאומי הבריטי. כמה שעות לאחר מכן, החליטה הנהלת העיתון לחזור בה מאותו ניסוי חשאי

הנהלת העיתון הבריטי "דיילי טלגרף" החליטה להסיר חיישנים שהוצבו ומאפשרים ניטור של הימצאות או היעדר העיתונאים בעמדות העבודה שלהם, זאת לאחר שאלה עוררו זעם בקרב צוות המערכת. המכשירים, הנמכרים על ידי חברת "OccupEye" מופעלים על ידי חיישני חום ותנועה, ועל פי אתר האינטרנט של החברה הם מאפשרים למנהלים "למדוד את ניצול סביבת העבודה" ולספק להם מגוון נתונים סטטיסטיים על התנהגות העובדים במשרד. בעוד בהנהלה ובחברה המייצרת טענו כי המכשירים לא נועדו לספק מעקב פרטני אחר העובדים - ההסברים לא הרגיעו את הרוחות במערכת.

במערכת העיתון התעוררה סערה של ממש לאחר שעיתונאים שעובדים שחזרו מחופשת סוף השבוע גילו כי בין לילה הוצבו בצמוד לעמדות העבודה שלהם גאדג'טים מסתוריים, אשר הותקנו בחלק התחתון של שולחנות העבודה ועל קירות המערכת. לעובדים הסקרנים שביקשו הסברים נמסר מהמנהלים הסבר מגומגם על כך שמדובר בניסוי בן חודש שמטרתו להפוך את המשרד "ליעיל ככל האפשר מבחינת ניצול אנרגיה".

ההתקנה של חיישני "OccupEye" גררה מבול של תלונות למחלקת משאבי האנוש של החברה ולארגון העיתונאים הלאומי הבריטי. כמה שעות לאחר מכן, החליטה הנהלת העיתון לחזור בה מאותו ניסוי חשאי. דובר העיתון, שנאלץ להתמודד עם עניין רב בנעשה במערכת מצד עיתונים וגופי מדיה מתחרים, פרסם את המזכר הפנימי שנשלח לעובדי העיתון. "לאור המשוב שקבלנו מהצוות הוחלט לסגת באופן מיידי מהצבת החיישנים התת-שולחניים", נכתב במזכר מטעם ההנהלה. "נמשיך לבחון דרכים חלופיות לאיסוף נתוני הקיימות הסביבתיים הנחוצים לנו, ונשמור על קשר רציף עם צוות העובדים באשר להצעות חדשות".

המערכת שיודעת אם אתם בהפסקת סיגריה

מנטרת את "נוכחותם של אנשים בתוך חלל העבודה"

דובר חברת "OccupEye" מסר בתגובה כי הטכנולוגיה שמספקת החברה נמצאת בשימוש ברחבי העולם מאז שנת 2012, לרבות במשרדי רשויות מקומיות בבריטניה, ושהיא מנטרת את "נוכחותם של אנשים בתוך חלל העבודה" ולא עושה מעקב אחר עובדים יחידים. "הפריסה קצרת הטווח של OccupEye במערכת הדיילי טלגרף כחלק מהיוזמה הירוקה שלהם צריכה הייתה להתקבל בברכה ולהיות מובנת כחשיבה קדימה וכצעד חיובי של הנהלת הארגון", מסרה החברה. "צר לנו אם עובד כלשהו באחת מסביבות העבודה של הלקוחות שלנו לא קיבל מראש מידע על פריסת OccupEye, מה שהיה מפריך את החששות. אנו יכולים להבטיח לאותם אנשים שאין להם סיבה לחשוש מהמערכת שלנו".

בחברה הוסיפו כי מזכר שאמור היה להתריע בפני העיתונאים של הדיילי טלגרף על הצבת המערכת ולהסביר את מהותה אמור היה להישלח לעובדים, אולם לא נשלח לבסוף. "אנחנו לחלוטין מבינים את צוות העובדים אשר הגיעו לעבודה ומצאו לפתע מכשיר מתחת לשולחן שלהם - ואת זה שהם יהיו חשדניים וחוששים מהגרוע ביותר", אמר אחד המנהלים, שהבטיח: "אבל המערכת שלנו לא עוקבת אחר אנשים, אנחנו לא האח הגדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully