וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נילסן תוסיף את פייסבוק כמקור למדידת רייטינג הטלוויזיה

וואלה ברנז'ה

26.1.2016 / 13:35

ענקית המדיה החברתית תעניק לחברת מדידת הרייטינג נילסן גישה לסטטוסים, גם פרטיים, והמידע ישולב השנה במדידת רייטינג חדשה של העניין שיוצרות תכניות טלוויזיה ברשת. אז איך העסק יעבוד?

פייסבוק. ShutterStock
פייסבוק/ShutterStock

חברת נילסן האמריקאית האמונה על מדידת נתוני הרייטינג בארצות הברית מדביקה את הקצב באשר להתנהגות צופי הטלוויזיה ברחבי האינטרנט: חברת הסקרים הודיעה כי תחל בקרוב לנטר את ענקית המדיה החברתית פייסבוק בכל מה שנוגע לשיח סביב סדרות טלוויזיה, ותשלב את המידע בפעילות מדידת הרייטינג שלה. המידע החדש מבוסס הרשת החברתית, אשר ייקרא "דירוג תוכן חברתי" (Social Content Ratings), יהיה זמין לאנשי תעשיית הטלוויזיה כבר בתחילת החציון השני של השנה.

ההחלטה של נילסן לנטר את פייסבוק הינה צעד טבעי, שכן מזה שלוש שנים היא מקיימת מחקר דומה ומנטרת ציוצים בטוויטר על תכניות וסדרות טלוויזיה. בשנה שעברה השיקה נילסן מחקר ענק שהתבסס כולו על ציוצים בטוויטר, ונועד לבדוק מה משמעותו של באזז סביב תכנית מסוימת - האם מדובר באותה קבוצה קבועה של אנשים שמעוררת שיח על תכניות שחבריה אוהבים, או שמא יש קהל גדול יותר ומשתנה של אנשים שתכניות הטלוויזיה חודרות אל קאדר הנושאים שמעסיקות אותו בטוויטר.

נילסן תדע מה חשבתם על "בנות" , גם אם הסטטוס פרטי

הנתונים החדשים אמורים לספק למנהלי רשתות הטלוויזיה וספקי תוכן אחרים מדד טוב יותר למידת האפקטיביות

וכך זה יעבוד: מדד דירוג התוכן החברתי ישלב ניטור של כל הסטטוסים שנכתבו בפייסבוק - גם כאלה אשר שותפו רק עם חברים ומשפחה, וגם כאלה שסומנו כציבוריים ואשר הזכירו תכניות טלוויזיה. "כרייה" של מידע כזה הייתה פשוטה מבחינת טכנית בטוויטר, שם כל התוכן הוא פומבי, אולם פייסבוק אינה מאפשרת לחברות צד-שלישי חשיפה למידע כזה כאשר הוא מסומן כפרטי. כעת, במסגרת שיתוף הפעולה, נילסן תקבל חשיפה גם לסטטוסים הפרטיים של המשתמשים וגם לפוסטים שנכתבו על קירות של חברים - בלי קשר להגדרות פרטיות.

המידע החדש לאחר ניתוח ומחקר יהיה זמין כבר בעוד חצי שנה ועבור שווקי הטלוויזיה בהם פעילה נילסן כיום - ארצות הברית, אוסטרליה, איטליה ומקסיקו. בעתיד מתכננת החברה לשלב גם מידע שייכרה מאינסטגרם, שהיא כזכור חברת-בת של פייסבוק - אשר חצתה זה מכבר את רף מאה אלף המשתמשים.

"הפיתוח של 'דירוג תוכן חברתי' משקף את מחויבותה של נילסן להתאים את השירותים שלנו באופן שוטף לצרכים המשתנים של התעשייה והוא חלק מהמאמץ המתמשך של נילסן לפתח את אמצעי המדידה שלנו כך שישקפו את כלל הקהלים על פני מסכים ופלטפורמות", אמרו בחברה. "מדד 'דירוג תוכן חברתי' פותח כך שהוא יספק תמונה מקיפה ואחידה של איך צרכנים מגיבים לתוכן טלוויזיוני באמצעות מדיה חברתית, בכל מקום ובכל זמן".

הנתונים החדשים אמורים לספק למנהלי רשתות הטלוויזיה וספקי תוכן אחרים מדד טוב יותר למידת האפקטיביות של אסטרטגיות השיווק שלהם במדיה חברתית, ולנפק להם תובנות על הקשר בין הפעילות החברתית ומידת המעורבות של קהלי היעד שלהם בעקבותיה. בעוד טוויטר נחשב לפלטפורמה החברתית העיקרית בחשיבותה כאשר מדובר בנושאים הקשורים לטלוויזיה, במיוחד בקרב מובילי דעת קהל, הוספת פייסבוק על 330 מיליון המשתמשים שלה תאפשר לנילסן ללא ספק ללמוד בצורה מהימנה יותר על היקפי העניין בתכני הטלוויזיה השונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully